Café In den Ouden Biturbo

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor cassiopeia » di 06 aug 2019, 18:05

Toekomstplannen van Fiat Chrysler Automobiles zijn meer dan eens aan verandering onderhevig. In 2014 presenteerde Maserati zijn toekomstplannen voor de komende vijf jaar, een pakket op papier leuke ideeën waarin onder andere werd gesproken over de komst van de productieversie van de Alfieri Concept. Deze zou in 2016 in dichte vorm op de markt moeten komen, een jaar erop gevolgd door een opengewerkte variant. Daarnaast zou Maserati in 2018 een opvolger voor de GranTurismo en GranCabrio aan zijn line-up wielen toevoegen. Inmiddels is het 2019 en hebben we van beide ideeën niets meer vernomen. Dat is geen verrassing. In de toekomstplannen die Maserati in 2018 presenteerde, werd namelijk niet meer gesproken over een opvolger voor de GranTurismo en GranCabrio. Wel zouden de open en dichte Alfieri's nog op de rol staan. Die moesten volgens de vorig jaar vrijgegeven plannen 'voor 2020' op de markt komen.

Nu heeft Maserati wéér geschoven met de planning, en wat blijkt: de opvolgers GranTurismo en GranCabrio zijn weer terug in beeld. Volgend jaar komt Maserati , volgens de jongste plannen althans, met gefacelifte versies van de Levante, Ghibli en Quattroporte op de proppen. In 2020 verschijnt als het goed is ook een 'volledig nieuwe sportauto' ten tonele, een bolide die niet alleen met een verbrandingsmotor, maar ook met een volledig elektrische aandrijflijn leverbaar moet zijn. Een jaar later, in 2021, zou een opengewerkte variant van de nieuweling op de markt moeten komen. Het lijkt erop dat we hier te maken hebben met een model dat designtechnisch leunt op de al genoemde Alfieri Concept. In 2021 schuift Maserati eveneens een nieuwe Gran Turismo naar voren, een auto die in 2022 gezelschap krijgt van een volledig nieuwe GranCabrio. Die laatste twee zullen meer op comfort zijn geënt, dan de nieuwe naamloze sportauto. Verder is 2021 het jaar waarin we kennismaken met een SUV die onder de Levante wordt gepositioneerd. Daarvan zou ook een volledig elektrische versie moeten verschijnen. Vervolgens maken we in 2022 kennis met een kersverse Quattroporte en wordt de Levante in 2023 aan een nieuwe generatie geholpen.

(AutoWeek)
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4397
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Marten » di 06 aug 2019, 21:39

Ach, dat houdt het spannend Happy5
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Grande Punto
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1777
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor lqpl » vr 16 aug 2019, 22:42

Voorlopig zitten een hoop fabrieksmedewerkers van Maserati in de Cassa Integrazione - een soort WW in Italië - vanwege de slechte verkopen.
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 2.24v 1990; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; Quattroporte V CC 2004; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5950
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Marten » za 17 aug 2019, 10:24

Dat is volgens mij iets dat al tientallen jaren de rode draad vormt in de Italiaanse auto industrie.
Daarbij hebben ze er een handje van om de mooiste auto's te bedenken en deze dan uit te brengen als de concurrentie vlak daarna hun modellen reeks ververst of de kwaliteit laat te wensen over.

Toen de Alfa 159 uit kwam werd er gesproken van Duitse kwaliteit (niet gek want de ontwerper kwam van BMW), maar vlak daarna kwamen de Duitsers met hun concurrerende modellen die gelijk op weer een hoger plan stonden.

En de jongere generaties zijn gewoon minder geinteresseerd in auto's, laat staan dat ze weten wat een Maserati is.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Grande Punto
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1777
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Boomerang » zo 18 aug 2019, 15:40

Vermoedelijk richt men zich ook steeds minder op de EU markt.
En die Alfieri is al te lang geleden gepresenteerd, achterhaald?, next?
Maar vergis je niet, de hele branche heeft het zwaar.
Ook andere merken worstelen met hun toekomst.
De vraag die voorligt; nog een laatste ronde ICE, beter hybride, of meteen maar EV?
En in het laatste geval,kan men onderscheidend genoeg blijven, voldoende toegevoegde waarde bieden?
Als men diezelfde accu’s en elektromotoren heeft ingebouwd, die ook in de auto’s van de concurrent zijn gestopt?
Zelf vrees ik dat er merken gaan verdwijnen.
Vraagje tussendoor; waarom kon MB wél een krachtige maar ook heel zuinige variant op de V6 Pentastar motor presenteren en bleef de Maserati variant zo dorstig?
Het lijkt alsof er structureel andere( foute?) keuzes worden gemaakt.
En misschien kan men niet anders....vicieuze cirkel?
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 5028
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Marten » zo 18 aug 2019, 19:33

Die Pentastar heeft wel hetzelfde ontwerp, maar de uiteindelijke versie voor Maserati heeft volgens mij dikkere cilinderwanden en grotere oliekanalen zodat het blok ook bij extreme prestaties blijft werken. Meer koeling, dus ik denk een rijker mengsel..Dit is mijn verklaring.
Voor wat betreft EV denk ik dat we dezelfde kant op gaan als met verbrandingsmotoren, verschil in specificaties en uitvoering met een aantal verschillende fabrikanten.
Motorblokken en platforms worden nu immers ook al gedeeld en aangepast aan de vraag van de autofabrikant.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Grande Punto
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1777
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor MaseratiTeun » zo 18 aug 2019, 20:06

Boomerang schreef:En die Alfieri is al te lang geleden gepresenteerd, achterhaald?


Bij de introductie was iedereen wild enthousiast. Heel jammer dat ze de Alfieri niet gelijk in productie genomen hebben.
Avatar gebruiker
MaseratiTeun
 
Berichten: 140
Geregistreerd: wo 25 mei 2011, 21:26

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Michele » ma 26 aug 2019, 15:57

[quote="Marten"En de jongere generaties zijn gewoon minder geinteresseerd in auto's, laat staan dat ze weten wat een Maserati is.[/quote]
gelukkig heel veel jonge mensen (-30) gezien op Concours Paleis Soestdijk, dus alle hoop is nog niet verloren lachert
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3759
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Marten » ma 26 aug 2019, 19:48

Als dat resulteert in kopen Thumbsup5
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Grande Punto
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1777
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Vorige

Keer terug naar MC Café

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron