Mijn naam is Enrico, ondernemer en sinds 7 augustus de trotse eigenaar van een QPV DS uit 2004. De QP komt uit Japan en is door de fa Vemu uit Rijnsberg naar Nederland gehaald. De import is verzorgd door Importauto.nl in Goes. De procedure heeft ongeveer 7 weken in beslag genomen incl de nodige aanpassingen en keuring. Het is een linksgestuurde auto, met, bij aanschf 40.5kkm op de teller. Inmiddels heeft ie z'n eerste beurt gehad bij Driessen en ze vonden 'm er erg goed uitzien. Dat geeft de burger moed. De DS-platen staan op 35% dus binnen ongeveer 15kkm ben ik aan de beurt. Waarom Maserati? MIjn vader was een Fiatist: Hij "verzamelde" Fiat 130's. Dat was voor die tijd ook al een geweldige auto met een door Ferrari ontwikkelde 3.2 V6. Ik geloof dat we er in het totaal 8 gehad hebben

. De Italiaanse olie is dus al vroeg geiinjecteerd. De QP5 is dan een enigszins logische verklaring. Daarnaast vind ik m mooi en imposant met de 8 cilinder atmosferische motor. Is het de beste in zijn soort; Dat denk ik niet, maar who cares? Een mooie dame is ook niet per definitie een goede kokkin

.
De QP rijdt heerlijk (ook bij 100km/h

). Twee puntjes om aan te werken. Het MMS heeft japanse instellingen, wat betekent dat het een FM frequentiebereik heeft tussen de 70 en 90 MHz. Niet veel zenders dus. Ik heb een Loudlink gekoppeld, maar ben daar nog niet supertevreden over. De navi is ook japans, dus met een beetje Google translate kan ik zo naar Tokyo rijden

. Ander puntje zijn de "sticky keys". Ik weet niet of Nippon San het interieur met overdadig veel interieurspray heeft behandeld, of dat dit een verouderingsdingetje is, maar de ruitbediening en ander kunststofdelen plakken behoorlijk. Als iemand hier een goede tip heeft, dan houd ik me aanbevolen. Ik zou het leuk vinden jullie eens te ontmoeten, dus bij gelegenheid (puzzeltocht of bijeenkomst) ben ik indien mogelijk van de partij.
Cordiali saluti, Enrico
PS: Ik kan geen foto's bijvoegen, vanwege het maximum quotum? Maar dat volgt nog wel.