Het probleem is opgelost, ik heb weer een normale pedaalstand. Het pedaal is ook goed hard. De auto remt beter dan hij ooit heeft gedaan, het lijkt erop dat het hardere pedaal gevoel dat je wordt beloofd met "stahlflex" remleidingen nu ook werkelijkheid is geworden.
Uiteindelijk ben ik er op vooruitgegaan

.
De laatste acties: de hoofdremcilinder is vervangen door het exemplaar van C&C parts (volgens hen de cilinder die bij de QPIV hoort) en de pen die vanuit de hoofdremcilinder de booster ingaat is iets versteld / uitgedraaid. Daarna alles weer ontlucht. Aan de tweede remdrukverdeler achter is niet meer gewerkt.
Het lijkt er dus op dat de HRC die ik eerder had aangeschaft (ook Fiat Ducato) niet de goede was. Er zijn meerdere uitvoeringen van de Ducato, blijkbaar gebruiken ze niet allemaal dezelfde HRC. De HRC waar ik jaren mee heb gereden is nog opengemaakt om de maat te bepalen. Dat was een één inch / 25,4 mm exemplaar - op zich wel de goede maat. Die HRC er nu inzit heeft dezelfde maat, maar doet het dus beter.
Enfin, op weg naar het volgende avontuur.
Wil nog steeds iets laten doen aan de jank in het diff bij 120km/h. Heb al een mislukte poging gedaan.
Weten jullie een deskundig en betrouwbaar revisie bedrijf op dat gebied?
... dò ist der Bahnhof!