Vrije slag rempedaal QPIV

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Vrije slag rempedaal QPIV

Berichtdoor PeterM » vr 18 okt 2019, 19:13

unsure
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » di 22 okt 2019, 16:22

Wat is het punt, met die rollende ogen??? huh???????
Mankeert er iets aan mijn gebruikerservaringen en goedbedoelde raad? unsure
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Marten » di 22 okt 2019, 21:03

Ik neem aan dat die vraag voor mij is? Geen "punt" hoor, maar eens met de mengeling van verwondering en verbazing, zijdelings ook een en ander van de rest meegekregen en het is bijna te bizar voor woorden allemaal. Ben trouwens wel benieuwd naar de afloop van deze remmen kwestie.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Grande Punto
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor PeterM » wo 23 okt 2019, 08:21

Nee hoor niks persoonlijks. Jij hebt een EVO en dus nooit problemen, maar verder niks aan de hand tongue winks

Tja... het is even afwachten, tot de monteur tijd heeft. Er gaat een nieuwe, correcte hoofdremcilinder in - is inderdaad dezelfde als in bepaalde uitvoeringen van de Citroën Jumper, Peugeot Boxer en de Fiat Ducato uit die tijd. 1 inch diameter. Dan wordt de andere remdrukverdeler bij de achterwielen nog gecontroleerd op goede werking … en dan hebben we alles gehad, behalve de booster en de vacuum klep. We gaan het zien.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » do 24 okt 2019, 17:32

Mooi. Opgelost voor wat mij betreft.
Ik denk wel dat een punt is dat Peter enorm kritisch en perfectionistisch is. Dat botst natuurlijk nogal eens met de wat lossere laissez-faire benadering die beter past bij een QP IV. Peter's vorige QP IV had ook geen onbesproken verleden. Dat is ook hier de oorzaak van een minder prettige relatie.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Marten » do 24 okt 2019, 18:29

Mmmm...een diep rempedaal is toch wel een dingetje woot
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Grande Punto
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor PeterM » za 26 okt 2019, 20:56

Opgelost? Dan weet je meer dan ik, tot dusver heeft de monteur geen tijd gehad.
Perfectionistisch? Ha! Verrassende invalshoek. Het ligt niet aan de auto maar aan de eigenaar ... huh???????

Alle gekheid op een stokje: sorry Cass, het pedaal zit veel te laag en dat heeft niets te maken met relatieproblemen, een bezoedeld verleden of een gebrek aan tolerantie voor Italiaanse meuk.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor PeterM » vr 01 nov 2019, 12:09

Het probleem is opgelost, ik heb weer een normale pedaalstand. Het pedaal is ook goed hard. De auto remt beter dan hij ooit heeft gedaan, het lijkt erop dat het hardere pedaal gevoel dat je wordt beloofd met "stahlflex" remleidingen nu ook werkelijkheid is geworden.
Uiteindelijk ben ik er op vooruitgegaan crybaby woot hamersmiley .

De laatste acties: de hoofdremcilinder is vervangen door het exemplaar van C&C parts (volgens hen de cilinder die bij de QPIV hoort) en de pen die vanuit de hoofdremcilinder de booster ingaat is iets versteld / uitgedraaid. Daarna alles weer ontlucht. Aan de tweede remdrukverdeler achter is niet meer gewerkt.

Het lijkt er dus op dat de HRC die ik eerder had aangeschaft (ook Fiat Ducato) niet de goede was. Er zijn meerdere uitvoeringen van de Ducato, blijkbaar gebruiken ze niet allemaal dezelfde HRC. De HRC waar ik jaren mee heb gereden is nog opengemaakt om de maat te bepalen. Dat was een één inch / 25,4 mm exemplaar - op zich wel de goede maat. Die HRC er nu inzit heeft dezelfde maat, maar doet het dus beter.

Enfin, op weg naar het volgende avontuur.
Wil nog steeds iets laten doen aan de jank in het diff bij 120km/h. Heb al een mislukte poging gedaan.
Weten jullie een deskundig en betrouwbaar revisie bedrijf op dat gebied?
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Danny » vr 01 nov 2019, 20:39

PeterM schreef:Wil nog steeds iets laten doen aan de jank in het diff bij 120km/h

Voortaan 160 rijden? Happy5
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor PeterM » vr 01 nov 2019, 21:17

Dolgraag 2thumbs !
Helaas rijdt er steeds van alles in de weg. Ze snappen het niet ... vandaag weer anderhalf uur bezig geweest om thuis te komen. Gemiddeld nog geen 30 km/h.
Dus toch maar aan de slag met het diff.. Sad5
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo