Sony Unilink <> Becker?

Plaats hier je andere interessante autoprojecten

Sony Unilink <> Becker?

Berichtdoor PeterM » di 24 jul 2018, 08:51

Ik wil graag mijn Sony XR CA 800 radio vervangen door wat anders. Ben nu aan mijn vierde apparaat, maar ze gaan allemaal stuk. Er zit een tuner module (TU 220) in met een structurele ontwerpfout.
Wil wel graag de Sony CD Wisselaar handhaven - heb geen zin om een nieuwe kabel te trekken naar de kofferbak. Ik weet het - vreselijk ouderwets zo'n wisselaar, maar ik wil geen MP3 zooi in mijn auto.
Dat betekent dat de alternatieve radio een "Unilink" aansluiting moet hebben om de wisselaar te kunnen sturen. Unilink is een Sony protocol.
Weten jullie of er nog meer merken zijn met de Sony Unilink aansluiting?
JVC? Alpine?

Zijn er Becker autoradio's die kunnen praten met een Sony wisselaar?
Heb mij suf gegoogled maar geen antwoorden gevonden.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Re: Sony Unilink <> Becker?

Berichtdoor cassiopeia » wo 25 jul 2018, 23:33

Ik zou onderstaand bedrijf eens benaderen:

https://www.audioservice.nl/caraudio

Ik heb er geen verstand van, maar is dit bruikbaar:

https://loudlink.eu/webshop/cables-and- ... p-204.html
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Re: Sony Unilink <> Becker?

Berichtdoor PeterM » do 26 jul 2018, 16:07

Dank je Cass voor de beide links. De eerste zal ik bekijken. De tweede is precies op het doel: dat ding heb ik ook gevonden en besteld! Het is overigens bedoeld voor een heel andere toepassing, nl. het aansluiten van een "Loudlink" zonder gedoe. Op het Alfa 166 forum kun je hier meer over vinden.

De Becker heeft geen unilink aansluiting achterop. ook geen coax / RCA trouwens. Alleen ISO aansluitingen en mini-ISO. Inmiddels ben ik zover dat ik de "pin-out" achterop een Becker Mexico Pro heb vergeleken met de pin bezetting van deze adapter. Dan zie dat drie pinnetjes een andere functie hebben dan de Becker vraagt. Ik kan geen software updates naar de radio sturen vanaf de CD speler. Enfin, dat is dan maar zo.
Ik ben in gesprek met een verkoper van een Becker - hij kijkt nog of deze radio is ingericht voor wisselaar besturing. Indien "ja" ga ik de gok nemen.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Keer terug naar Techniek in het algemeen