Viva Italia Assen 2018

Hier vind je al onze gezellige uitjes!

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor Otto C. » wo 11 apr 2018, 17:01

Otto C. schreef:Volgens mij heeft de 3200 gewoon de standaard 370pk's. En weegt iets als 1400kg?

De snelste tijd ooit op Zandvoort door Frits Hessing is 1:52.9.
Zelf ben ik niet verder gekomen dan 1:57.6. Andere rijders als Huub Vermeulen en Frank Kerseboom hebben die tijd van Hessing ook nooit geëvenaard. Dus of ze hebben er iets meer pk's uitgehaald of speciale banden gebruikt.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor lqpl » wo 11 apr 2018, 20:32

blush1
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5918
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor cassiopeia » wo 11 apr 2018, 23:05

Ik blijf het altijd heel grappig vinden dat mensen zo fanatiek kunnen worden over een paar seconden meer of minder. What's in a (lap) time.... Driving5
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4365
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor lqpl » do 12 apr 2018, 08:26

Dat is ook grappig en daarom gebeurt het. Bezie het van onder af: je stapt in je mooie zilver-grijze qpIV evo, gaat het circuit op en bakt in 3 rondjes je remmen heet, fading, trillende schijven, einde track time. Hoe komt dat? Je ging te snel. Maar je wilde snel. Dus wat kun je er aan doen om die problemen te voorkomen? Auto lichter maken! Achterbank en bijrijderstoel eruit! Alle bekleding weg! Grotere remmen! Betere remvloeistof! Weer het circuit op en je merkt dat het een stuk beter gaat. Maar na een paar ronden haal je de apex van een paar scherpe bochten niet meer en je maakt zelfs een spin. Betere banden! Nu gaat het nog beter en kun je wel 20 minuten blijven rondrijden tot je zelf doodmoe bent. Dan blijken andere auto's toch net ff sneller te gaan en als je ze wilt bijhouden ga je toch wat zwabberen en slingeren. Dikkere stabi's en andere bushings, betere schokdempers en veren en fuseekogels! Nu begint het racegevoel toch wel te komen en denk je: wat is mijn rondetijd eigenlijk vergeleken met die anderen?
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5918
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor Term54 » do 12 apr 2018, 13:10

lqpl schreef:Dat is ook grappig en daarom gebeurt het. Bezie het van onder af: je stapt in je mooie zilver-grijze qpIV evo, gaat het circuit op en bakt in 3 rondjes je remmen heet, fading, trillende schijven, einde track time. Hoe komt dat? Je ging te snel. Maar je wilde snel. Dus wat kun je er aan doen om die problemen te voorkomen? Auto lichter maken! Achterbank en bijrijderstoel eruit! Alle bekleding weg! Grotere remmen! Betere remvloeistof! Weer het circuit op en je merkt dat het een stuk beter gaat. Maar na een paar ronden haal je de apex van een paar scherpe bochten niet meer en je maakt zelfs een spin. Betere banden! Nu gaat het nog beter en kun je wel 20 minuten blijven rondrijden tot je zelf doodmoe bent. Dan blijken andere auto's toch net ff sneller te gaan en als je ze wilt bijhouden ga je toch wat zwabberen en slingeren. Dikkere stabi's en andere bushings, betere schokdempers en veren en fuseekogels! Nu begint het racegevoel toch wel te komen en denk je: wat is mijn rondetijd eigenlijk vergeleken met die anderen?


mooi beschreven....
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS - 2007
Fiat Panda 4x4 - 1984
Fiat 500L - 1969
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Avatar gebruiker
Term54
Donateur
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: ma 03 jan 2011, 12:14

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor cassiopeia » vr 13 apr 2018, 21:32

Mooi verhaal, maar mijn QPIV is volstrekt ongeschikt voor circuitwerk, daar weet PeterM alles van woot
Ook als je de auto gaat ontdoen van allerlei originele onderdelen.
Verder: competitie is mij een gruwel. Ieder mens handelt vanuit een eigen achtergrond en een eigen ambitieniveau. Behalve mijn auto ben ikzelf zodoende volstrekt ongeschikt voor een circuit. Het gaat geheel aan mij voorbij. Maar ik gun iedereen van harte zijn eigen vermaak!
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4365
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor lqpl » za 14 apr 2018, 06:26

Gelukkig maar. Zou je wel een keer willen meerijden?

Overigens is van elke auto een circuitauto te maken, zoals ik al uitlegde. Of je een wedstrijd wint is een tweede. Ben benieuwd hoe deze het er vanaf bracht:

Afbeelding

Hij komt als een speer buitenom.
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5918
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor cassiopeia » za 14 apr 2018, 18:53

Dat vind ik een leuk en aardig aanbod dat ik zeker niet afsla.
Het zal wellicht verbazen wekken na mijn relaas, maar ik heb wel circuit-ervaring. Lang geleden heb ik een cursus bij Porsche gedaan op Hockenheim en later ook nog eens een cursus op Zandvoort met mijn toenmalige Simca Rallye 2. Doel was toen mijn voertuigbeheersing op een hoger plan te tillen omdat ik altijd wel met snelle auto's heb gereden. Maar dat allemaal zonder een element van competitie. Vorig jaar zo ook een cursus op Lelystad met de MCH.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4365
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor lqpl » za 14 apr 2018, 19:23

Deal
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5918
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor Otto C. » za 14 apr 2018, 20:27

Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron