door lqpl » wo 11 apr 2018, 07:02
OttoC was het circuit nog aan het verkennen. Je ziet dat het allengs sneller gaat.
Om echt mee te doen in de time attack bijv moet alles wel in orde zijn. Even los van technische duurzaamheid: Banden. Bij mij gaan de Falkens eraf. Die worden snel te heet. Dan experimenteren met gunstig geprijsde banden als Federal, Interstate dnrt, waar je goede berichten over hoort of op suggestie van Jasper: Nankang. Misschien zit daar iets tussen. Anders toch maar Toyo’s r888 die ook op mn 944 cup zitten. Mijn streven is niet een toptijd maar dat ik veel rondjes consistent op 95% kan rijden.
Het motorcompartiment kan ook wel wat extra hitteschilden hebben. Voor remleidingen bijv. En relais.
De intankt pomp die de swirl pot vult ging stuk en zo’n ding ter plekke vervangen is niet zo eenvoudig: tank kantelen, plaat los, benzinedamp inhaleren, daarna hopen dat de plaat weer lekvrij gemonteerd is. Ik overweeg een externe pomp met voorfilter, gemonteerd naast de injectiepomp. Reden van storing kan zijn: moderne benzine icm lang stilstaan. Jasper en techno zijn voor origineel houden en Forté gas treatment toevoegen bij stalling. Ik denk nog even.
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012