Ik en mijn maserati

Stel je even voor en laat horen welke bolide jij hebt gekocht of graag zou willen kopen

Re: Ik en mijn maserati

Berichtdoor Maser73 » za 17 maart 2018, 18:43

Of het onomstotelijk is zal waarschijnlijk altijd een vraag blijven als de fabriek geen uitsluitsel kan geven, het kan ook een 420 zijn met stuurbekrachtiging en een later omgezet interieur en 5 bolt wielnaven. Is zo veel mee gerommeld met die autos. Een 420 kwam in 1985 uit, de 422 pas in 1988 en interieur die in jouw Biturbo zit nog later. Weet niet of ze met protos zo vooruitstrevend waren in die jaren dat ze 3 tot 4 jaar eerder waren met bepaalde onderdelen te testen en zeker niet een interieur lijkt me. Wat voor een blok is het, carb of injectie?
Leuk om tot de bodem uit te zoeken; zou toch eens een mailtje wagen aan Fabio Collina van Maserati Classische. Is altijd erg behulpzaam met uitzoeken. Ook wellicht wat meer info via Enrico's page te achterhalen?
Maser73
Donateur

Berichtdoor Chris2903 » za 17 maart 2018, 21:56

Zoals ik al vertelde hij is toen gekocht Vd fabriek door degene die toen vele maserati’s importeerde. Deze herkende mijn auto op een foto en vervolgens lichtte hij kjb in dat dit een proto is. Deze vertelde het mij. Ik heb geen enkele reden om hieraan te twijfelen daar deze mensen kennis van zaken hebben en er niks beter van zouden worden. Er wordt gezocht naar documentatie en hopelijk lukt dat. Het is een injectie. Er zitten meer dingen op die in 85 nog niet in productie waren dus ook daaraan en de kabelboom zou je kunnen zien dat het niet later verandert is. Het is gewoon een hele aparte auto die wat liefde en aandacht verdient.
Chris2903

Berichtdoor Michele » ma 19 maart 2018, 00:06

Wat is het chassisnummer? En waar komt ie vandaan?
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Chris2903 » ma 19 maart 2018, 10:38

Chassisnr begint met fb is mij vertelt dat dat 1985 is.
Heb hem al sinds 2001 of 2 gewoon particulier gekocht toen stond op een industrieterrein al heel lang te koop. Degene die hem gekocht heeft bij de fabriek toen importeerde veel maserati’s in die tijd is mij verteld weet niet of hij het op prijs stelt dat ik hem noem op deze site. Zag op enrico’s page dat injectie pas in 1987 toegepast werd. Deze is met injectie 1985.
Chris2903

Berichtdoor Michele » ma 19 maart 2018, 11:48

maar wat is het chassisnumer? Want een chassisinummer vertelt ook welk type het is en waar ie gebouwd is.
zie: http://www.maserati-alfieri.co.uk/home24.htm

Heeft ie eigenlijk een frietsnijder op de neus? Of een afgeronde grille?
Michele
Donateur

Berichtdoor Chris2903 » ma 19 maart 2018, 15:45

Chassisnr heb ik zo niet bij de hand. Het is het oude type grill. Zelf heb ik altijd gedacht dat het een omgebouwde 425 was. Tot dat kjb mij een berichtje stuurde dat de eerste eigenaar hem dit vertelt had. Hij heeft deze toen zelf op ned kenteken gezet en niet als 422 omdat daar geen goedkeur voor was.
Chris2903

Berichtdoor Michele » ma 19 maart 2018, 18:56

Uiteraard, iedere import-Biturbo wordt op "iets anders" gezet door de RDW als het geen in NL geleverde variant is, afhankelijk van de luimen van de keurmeester. Mijn 222 zaliger was een 331BOSI (wat letters en cijfers uit het chassisnummer) en mijn 2.24v ging door het leven bij de RDW als een AM475 (motortype). De RDW doet maar wat als ze het niet snappen.

Ik krijg sterk de indruk dat je een 425 of 420 uit 1985 hebt die later is voorzien van een andere motor (2 liter 18-klepper injectie) wielen, bumpers en interieur, al dan niet door de fabriek. Maar aangezien de wielen en het interieur niet vóór 1987 op de markt verschenen (424) en de bumpers pas in 1989 (4.24v) , én indachtig het adagium van de fabriek dat er geen nieuwe dingen gemaakt werden als de oude onderdelen nog niet op waren (eeuwig geldgebrek), lijkt 't me erg sterk dat de auto in deze configuratie al in 1985 gebouwd is. Maserati dacht destijds nog niet verder dan een jaar vooruit.....
Michele
Donateur

Berichtdoor Chris2903 » ma 19 maart 2018, 21:17

Is prima iedereen is vrij om te denken hoe of wat. Zie alleen niet in waarom een toenmalig importeur een verhaaltje ophangt over een auto die hij toen bij de fabriek gekocht heeft. Ga het verder niet verdedigen maar als het omgebouwd is dan zouden de kabelbomen aangepast moeten zijn ook naar het kacheldisplay. Afwachten maar dat er hopelijk nog wat documentatie tevoorschijn komt maar ook zonder dat is en blijft het een heel aparte biturbo.
Chris2903

Berichtdoor Senna1975 » za 31 maart 2018, 14:37

Laat je niet gek maken Chris2903, ik ben het met je eens dat een toenmalige importeur niet zomaar een verhaaltje ophangt waar hij zelf ook geen baat bij heeft. En soms zijn de wegen van de fabrikanten ondoorgrondelijk en ook niet meer na te trekken met bv documentatie. Ik geloof het wel, te meer ook omdat de Italianen wel gekkere dingen hebben gedaan. Kijk maar eens naar de Ferrari’s, soms ook modellen waarvan niks meer terug te vinden is.

Ik kwam vroeger nog wel eens bij domeinen en ook daar heeft een in beslag genomen Ferrari gestaan waarvan niemand wist wat het nou precies was. Het leek op een 412 maar er zaten ook een heleboel andere delen op en in de auto. Nadat er contact opgenomen was met de Ferrari fabriek, en die wisten het in eerste instantie ook niet, is men naar domeinen gekomen om te blijken wat voor Ferrari het was. Er zijn toen meer dan honderd foto’s genomen door de medewerkers van Ferrari en hebben daarna een onderzoek gedaan, op de thuisbasis van Ferrari, en hebben na een maand laten weten welke type het zou zijn, one of, en dat deze speciaal voor een sjeik is gebouwd die hem vervolgens in zijn garage heeft gezet en nooit mee heeft gereden. Nadat de sjeik een groot deel van zijn verzameling heeft verkocht is de Ferrari in nl beland. Echter, de toen matige eigenaar had zijn zaakjes niet goed voor elkaar en dus werd onder andere de betreffende Ferrari in beslag genomen. De auto is op de veiling verkocht en naar het buitenland gegaan.

Lang verhaal, maar het moraal is dat er veel ondoorgrondelijke exemplaren zijn.
Cordiali Saluti

-2011 Maserati GranTurismo S MC
-2013 Abarth 695c edizione Maserati
-2015 BMW 520D GT M-line
Senna1975

Berichtdoor Chris2903 » zo 01 apr 2018, 16:14

Ja dank je voor de support Senna1975. Heb net bericht en kopieën ontvangen van het originele Italiaanse kenteken op naam van de fabriek tevens foto’s uit die tijd dus het bewijs dat dit wel degelijk een prototype is. Twijfelde zelf niet aan het verhaal maar snap ook wel dat men er sceptisch tegenover kan staan.
Chris2903

VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstellen