Nieuw onderdelen voor de bi-turbo's raken op - of worden tegen woekerprijzen aangeboden.
Het is absoluut nuttig om elkaar op de hoogte te houden van alternatieve oplossingen - in de vorm van OEM nummers van vervangende delen of bedrijven die kunnen reviseren of alternatieven produceren.
Dank dus, Cassio!
Voor radiateuren kun je ook terecht bij Autotemp Claasen in Amsterdam West - verzeild geraakt via een tip van Wietse. Ik heb er daar één laten maken met 50% meer koelcapaciteit - passend in hetzelfde frame. Nóg iets minder ruimte aan de voorzijde van het blok ...
Voor de APK van mijn auto gaat de lokale garage remleidingen vervangen door standaard koper materiaal. Voor de gebroken veer rechtsvoor heb ik flink gezocht - je vindt nog wel complete veerpoten (dus met demper) maar die heb ik niet nodig. Het zijn Eibach veren - maar het type nummer heb ik nog niet ontdekt.
Gelukkig had Koen er nog één voor een zeer redelijk bedrag - die gaat er maandag onder. Met dank! Maar ook bij hem wordt het aanbod schaarser.
Als je "nieuw" zou willen: Louwman verwees naar "De Merwede" in De Meern - zij kunnen aan de hand van een voorbeeld (!!) veren namaken in elk gewenst model of dikte. Qua kosten moet je rekenen op ca. €400 de twee - ze worden doorgaans per twee vervangen. Kan omlaag als je een serie zou laten maken. Enfin, het enthousiasme voor dat soort initiatieven kennen we van het voorruit-voorbeeld...
... dò ist der Bahnhof!