Ciao Maseratisti

Stel je even voor en laat horen welke bolide jij hebt gekocht of graag zou willen kopen

Ciao Maseratisti

Berichtdoor Enrico66 » zo 24 nov 2019, 09:12

Mijn naam is Enrico, ondernemer en sinds 7 augustus de trotse eigenaar van een QPV DS uit 2004. De QP komt uit Japan en is door de fa Vemu uit Rijnsberg naar Nederland gehaald. De import is verzorgd door Importauto.nl in Goes. De procedure heeft ongeveer 7 weken in beslag genomen incl de nodige aanpassingen en keuring. Het is een linksgestuurde auto, met, bij aanschf 40.5kkm op de teller. Inmiddels heeft ie z'n eerste beurt gehad bij Driessen en ze vonden 'm er erg goed uitzien. Dat geeft de burger moed. De DS-platen staan op 35% dus binnen ongeveer 15kkm ben ik aan de beurt. Waarom Maserati? MIjn vader was een Fiatist: Hij "verzamelde" Fiat 130's. Dat was voor die tijd ook al een geweldige auto met een door Ferrari ontwikkelde 3.2 V6. Ik geloof dat we er in het totaal 8 gehad hebben lolololol Hypocriet5. De Italiaanse olie is dus al vroeg geiinjecteerd. De QP5 is dan een enigszins logische verklaring. Daarnaast vind ik m mooi en imposant met de 8 cilinder atmosferische motor. Is het de beste in zijn soort; Dat denk ik niet, maar who cares? Een mooie dame is ook niet per definitie een goede kokkin lachert.

De QP rijdt heerlijk (ook bij 100km/h blush1 ). Twee puntjes om aan te werken. Het MMS heeft japanse instellingen, wat betekent dat het een FM frequentiebereik heeft tussen de 70 en 90 MHz. Niet veel zenders dus. Ik heb een Loudlink gekoppeld, maar ben daar nog niet supertevreden over. De navi is ook japans, dus met een beetje Google translate kan ik zo naar Tokyo rijden rolleyes . Ander puntje zijn de "sticky keys". Ik weet niet of Nippon San het interieur met overdadig veel interieurspray heeft behandeld, of dat dit een verouderingsdingetje is, maar de ruitbediening en ander kunststofdelen plakken behoorlijk. Als iemand hier een goede tip heeft, dan houd ik me aanbevolen. Ik zou het leuk vinden jullie eens te ontmoeten, dus bij gelegenheid (puzzeltocht of bijeenkomst) ben ik indien mogelijk van de partij.

Cordiali saluti, Enrico

PS: Ik kan geen foto's bijvoegen, vanwege het maximum quotum? Maar dat volgt nog wel.
Enrico66

Re: Ciao Maseratisti

Berichtdoor Techno » zo 24 nov 2019, 12:48

Welkom! Zo te lezen kom je uit een goed (italo-)nest ! Zo’n QP5 is idd best spectaculair. Igino is
eveneens besmet met dat virus. Over plakkerige knoppen zal hij vast ook iets te melden hebben.
Er is al een tijdje niets meer georganiseerd hier. Moeten we zeker weer eens gaan doen!
Veel plezier met je aanwinst!
Techno
Donateur

Berichtdoor PeterM » zo 24 nov 2019, 21:44

Enrico zelf! Wat een eer!! Enrico's
Zonder gekheid, welkom op deze chat... waar het al een tijdje erg rustig is, dus nieuw leven kunnen we goed gebruiken. Foto's posten is inderdaad gedoe.. de methode is niet meer van deze tijd, maar het is te doen.
Ergens op internet hosten en dan "linken" naar je post op dit forum. Rechte haak "[" en dan img typen en weer een rechte sluithaak "]". Dan de link naar de foto. Afsluiten met een rechte haak [ dan /img en dan weer een sluithaak ].
En dat per foto. Kijk maar of je er zin in hebt... wij houden erg van foto's, dat wel.
Succes!
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Enrico66 » ma 25 nov 2019, 09:34

Voor de visuele prikkels, dit is m: https://www.youtube.com/watch?v=vDnT3pzH1bg
Enrico66

Berichtdoor PeterM » wo 27 nov 2019, 12:46

Fraaie combi: blauw / beige blijft chique. Ook wel aardig om te zien dat de firma Cornes nog steeds de import deed, in 2004.
We kennen ze hier van de Cornes Special - de speciale uitvoering van de QP IV Evoluzione uit 2001 met o.a. het originele bi-turbo klokje rolleyes

"Igino is eveneens besmet met dat virus. Over plakkerige knoppen zal hij vast ook iets te melden hebben"

Was dat niet iets met babydoekjes? Of gewoon soda?
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Maser73 » wo 27 nov 2019, 16:21

Fraaie QP- feli. Ziet er netjes uit.

Vaak mooie exemplaren in Japan met nette km stand, zelf wat jaren 80/90 Masers en Deltas geïmporteerd vanuit daar. Lampen omzetten, radio eruit en naar de rdw. Makkelijk proces. Echter met huidige inbouw radios, navi en led koplampen allemaal wat lastiger en vraag me dan ook af of het zich allemaal loont. Mag de pret niet drukken overigens

Cornes deed volgens mij tot einde '10s Maserati. Nu alleen F en Lambo dacht ik.

Etos nagelremover werkt erg goed met knopjes (iig een IV)
Maser73
Donateur

Berichtdoor Enrico66 » di 03 dec 2019, 16:37

Maser73 schreef:Fraaie QP- feli. Ziet er netjes uit.

Dank u!

Maser73 schreef:Etos nagelremover werkt erg goed met knopjes (iig een IV)

Ja, dat werkt inderdaad, (zonder Aceton dan wel, want anders ben je nog verder van huis). Stoomreiniger of de sticky onderdelen in een pannetje heet water werkt ook. Stoom is alleen niet zo lekker voor de elektrische schakelaars (Ben al een keertje onderweg geweest met automatisch openend linker portierraam :).
Enrico66

Keer terug naar Voorstellen