Viva Italia Assen 2018

Hier vind je al onze gezellige uitjes!

Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor lqpl » di 10 apr 2018, 18:57

Geweldige zonnige dag met een goede opkomst bij de MCH-tent op de paddock. Er waren 3 racers: OttoC's 3200GT (ex-Hessing), Cornis' barchetta en mijn Ghibli Open Cup (ex-Ermanno Martinello, ex-Carel Krieger, ex-Jasper Spaan). Foto's van het trio worden binnenkort geupload.

Hier een filmpje https://youtu.be/oSxkVyg2SuE

Vanuit de 3200GT van OttoC in de eerste sessie time attack. Ik kreeg na 8 min helaas problemen met een benzinepomp, na 13 min was het uit.
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5918
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor cassiopeia » di 10 apr 2018, 19:44

Leuk (voor jullie) Driving5 Thumbsup5
Jammer van die defecte benzinepomp.
Tribunes zien er wel erg leeg uit, ondanks het fraaie weer.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4365
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor Danny » di 10 apr 2018, 22:35

Leuke film. Wat liep die Ghibli hard zeg! Of reed de 3200 met de handrem erop?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2631
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor lqpl » wo 11 apr 2018, 07:02

OttoC was het circuit nog aan het verkennen. Je ziet dat het allengs sneller gaat.

Om echt mee te doen in de time attack bijv moet alles wel in orde zijn. Even los van technische duurzaamheid: Banden. Bij mij gaan de Falkens eraf. Die worden snel te heet. Dan experimenteren met gunstig geprijsde banden als Federal, Interstate dnrt, waar je goede berichten over hoort of op suggestie van Jasper: Nankang. Misschien zit daar iets tussen. Anders toch maar Toyo’s r888 die ook op mn 944 cup zitten. Mijn streven is niet een toptijd maar dat ik veel rondjes consistent op 95% kan rijden.

Het motorcompartiment kan ook wel wat extra hitteschilden hebben. Voor remleidingen bijv. En relais.

De intankt pomp die de swirl pot vult ging stuk en zo’n ding ter plekke vervangen is niet zo eenvoudig: tank kantelen, plaat los, benzinedamp inhaleren, daarna hopen dat de plaat weer lekvrij gemonteerd is. Ik overweeg een externe pomp met voorfilter, gemonteerd naast de injectiepomp. Reden van storing kan zijn: moderne benzine icm lang stilstaan. Jasper en techno zijn voor origineel houden en Forté gas treatment toevoegen bij stalling. Ik denk nog even.
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5918
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor Boomerang » wo 11 apr 2018, 07:04

Inderdaad bekeken met grote interesse.

Kunnen jullie wat toelichting geven, bv wat goed aan de auto's voelt en wat verbetering nodig heeft?
Supergaaf dat je zon hobby op deze manier kunt genieten.
Hoe zal de lichtere Ghibli zich uiteindelijk verhouden tot de 3200, als beide auto's in optimale racetrim onderweg zijn?

En Otto, je hebt gewoon 4200 schermen kunnen gebruiken voor de reparatie?
En besloten die niet door te lassen maar geschroefd te monteren?
Bij de koplamp zie ik trouwens geen naadje...
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 5006
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor Otto C. » wo 11 apr 2018, 07:06

Danny schreef:Wat liep die Ghibli hard zeg!


Dat sowieso. Maar na vier jaar stilstand heb ik thuis één keer de straat op en neer gereden en een klein rondje over de padock. En dat was het dan. Daarnaast waren dit mijn allereerste rondjes op Assen ooit. Wel weer genoten en blij dat alles weer naar behoren functioneert.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor lqpl » wo 11 apr 2018, 07:15

Ik vind de 3200 heel gaaf klinken. Ook dat afblazen van de pop offs. Wil ik ook!

Mijn complimenten voor deze auto. Het is echt heel appart. Het duurde even maar hij staat er weer, en hoe. applause
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5918
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor Otto C. » wo 11 apr 2018, 07:23

Boomerang schreef:Inderdaad bekeken met grote interesse.

Kunnen jullie wat toelichting geven, bv wat goed aan de auto's voelt en wat verbetering nodig heeft?
Supergaaf dat je zon hobby op deze manier kunt genieten.
Hoe zal de lichtere Ghibli zich uiteindelijk verhouden tot de 3200, als beide auto's in optimale racetrim onderweg zijn?

En Otto, je hebt gewoon 4200 schermen kunnen gebruiken voor de reparatie?
En besloten die niet door te lassen maar geschroefd te monteren?
Bij de koplamp zie ik trouwens geen naadje...


De 3200 was al voorzien van 4200 schermen, dus was het gewoon vervangen. Alleen paste de 4200 aftermarket bumper niet op de motorkap. Die heb ik op verschillende plaatsen moeten doorzagen om pas te krijgen.

Ik verwacht dat de Ghibli op bochtige stukken net zo snel of sneller is. En op rechtere stukken iets langzamer zal zijn i.v.m. het pk verschil.

Maar om als éénpitter het optimale uit de auto te halen valt niet mee. Dan moet je met meer mensen zijn, veel testen en meten.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor Otto C. » wo 11 apr 2018, 07:36

lqpl schreef:Ook dat afblazen van de pop offs. Wil ik ook!



Dat is heel eenvoudig. Standaard blazen de pop offs af in de aanzuigbuis van de turbo. Bij mijn auto hebben ze de verbindings slang los getrokken en het gat in de aanzuigbuis afgeblind.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor lqpl » wo 11 apr 2018, 08:02

Die pop offs ga ik vervangen want ik denk een lekkend membraan te horen bij gasgeven. Dan zal ik die slang weglaten.
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5918
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Volgende

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron