Iemand tips voor mooie route door Abruzzen?

Maserati chat en alles wat met Italië te maken heeft

Re: Iemand tips voor mooie route door Abruzzen?

Berichtdoor lqpl » zo 17 jun 2018, 20:57

Duolingo of anders iTranslate Voice
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Michele » di 17 jul 2018, 13:35

Boomerang schreef: Nog iets en dit meen ik echt serieus; hoe kan het dat men structureel ALLE snelheidsborden negeert en soms en masse, zomaar de dubbele toegestane snelheid gaat rijden?!
En als ik er dan voor de veiligheid maar een beetje tussenin ga zitten, ik zwaar geïntimideerd wordt om óf "snel op te rotten" óf harder te gaan rijden.
Soms kruipen ze letterlijk tegen mijn achterbumper aan.
Nóg geen schade....maar we houden ons hart vast.
De terugweg ben ik maar op de linkerbaan gaan zitten met dezelfde snelheid als die gasten.
(Voordeel; asfalt aan die kant een stuk minder kapot gereden)

Ach... Ik rij in italië ook altijd op mijn gevoel en op de wetenschap dat er in een blinde bocht altijd iemand van de andere kant kan komen aan de verkeerde kant van de weg. Kwestie van anticiperen en "rijden op je intuïtie. Nog nooit schade gereden terwijl ik er toch 3-4x per jaar kom de afgelopen 20 jaar (afkloppen). Doorgetrokken streep? Niets van aantrekken... Drie man voor het stoplicht op een tweebaans weg? Idem. Maximum snelheid? Dat is overal in de laars een voorstel. Soms levert het je een bon op als je een flitskast even niet ziet, maar verder... Toch gebeuren er verrassend weinig ongelukken vind ik. Hoewel het tot 10-15 jaar geleden wat meer wild-west was dan tegenwoordig. Met name op de Autostrada zijn de echte snelheidsduivels wel verdwenen sinds de trajectcontroles. Ooit reed ik op de linkerbaan van de A4 permanent in een treintje 170-180 tussen Millaan en Venetië. Toen was die weg nog tweebaans, tegenwoordig driebaans. Alternatief was 90 teuten tussen de vrachtwagens op de rechterbaan. Je hoopt dan alleen dat er niemand plots op zijn rem gaat.

Maar mijn eerste keer op Sicilië was wel even wennen. Dat je op een tweebaans weg rijdt en er een tegenligger aankomt waarachter iemand met haast. Die snelle jongen gaat dan inhalen ondanks dat hij jou ziet op de tegenoverliggende baan, in de vaste overtuiging / wetenschap dat zowel zijn "obstakel" als ik dan op het laatste moment allebei even naar rechts gaan waarna de inhaler er keurig tussendoor vliegt. Eerste keer was dat serieus schrikken, maar daarna vind je het doodnormaal. Maar niet iets voor ANWB-nieuwe rijders.

Italië is fijn rijden, niet zo extreem regelneefachtig en minder vervelende weggebruikers die jou even gaan duidelijk maken dat je iets doet wat niet mag. Rechts inhalen bijvoorbeeld, of te hard rijden. Hier wordt je echt ziek van dat soort figuren, maar daar valt het wel mee. Af en toe een duitser of nederlander die het niet begrepen heeft, maar verder... :-)
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor lqpl » vr 27 jul 2018, 07:14

Leuk om te lezen dit allemaal. Feest der herkenning. Ik kom wel eens op het circuit en dan moet je je wel eens uit een situatie sturen of remmen. Dan valt Italië weer mee. Maar dat de vergelijking gemaakt wordt spreekt boekdelen. Dat bumperkleven vind ik hoogst irritant en ook dan neusje half op de weg bij het wachten om de weg op te draaien. Die zou ik er soms met een bull bar zó vanaf willen rijden. Ik ben één keer gestopt ivm een tegenligger en toen ging de man verbaasd een stukje achteruit. Ik had er een fijn pesterig gevoel over. Verder rijd ik er nog geregeld 180 of sneller, maar dat is echt alleen maar om de bumperklevers af te schudden. Wel al wat boetes binnengekregen. Die connectie werkt prima. Misschien wat vaker naar Zuid Italië!
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Vorige

Keer terug naar Italian Lifestyle