Pagina 3 van 4

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2018, 17:01
door Otto C.
Otto C. schreef:Volgens mij heeft de 3200 gewoon de standaard 370pk's. En weegt iets als 1400kg?

De snelste tijd ooit op Zandvoort door Frits Hessing is 1:52.9.
Zelf ben ik niet verder gekomen dan 1:57.6. Andere rijders als Huub Vermeulen en Frank Kerseboom hebben die tijd van Hessing ook nooit geƫvenaard. Dus of ze hebben er iets meer pk's uitgehaald of speciale banden gebruikt.

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2018, 20:32
door lqpl
blush1

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2018, 23:05
door cassiopeia
Ik blijf het altijd heel grappig vinden dat mensen zo fanatiek kunnen worden over een paar seconden meer of minder. What's in a (lap) time.... Driving5

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018, 08:26
door lqpl
Dat is ook grappig en daarom gebeurt het. Bezie het van onder af: je stapt in je mooie zilver-grijze qpIV evo, gaat het circuit op en bakt in 3 rondjes je remmen heet, fading, trillende schijven, einde track time. Hoe komt dat? Je ging te snel. Maar je wilde snel. Dus wat kun je er aan doen om die problemen te voorkomen? Auto lichter maken! Achterbank en bijrijderstoel eruit! Alle bekleding weg! Grotere remmen! Betere remvloeistof! Weer het circuit op en je merkt dat het een stuk beter gaat. Maar na een paar ronden haal je de apex van een paar scherpe bochten niet meer en je maakt zelfs een spin. Betere banden! Nu gaat het nog beter en kun je wel 20 minuten blijven rondrijden tot je zelf doodmoe bent. Dan blijken andere auto's toch net ff sneller te gaan en als je ze wilt bijhouden ga je toch wat zwabberen en slingeren. Dikkere stabi's en andere bushings, betere schokdempers en veren en fuseekogels! Nu begint het racegevoel toch wel te komen en denk je: wat is mijn rondetijd eigenlijk vergeleken met die anderen?

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018, 13:10
door Term54
lqpl schreef:Dat is ook grappig en daarom gebeurt het. Bezie het van onder af: je stapt in je mooie zilver-grijze qpIV evo, gaat het circuit op en bakt in 3 rondjes je remmen heet, fading, trillende schijven, einde track time. Hoe komt dat? Je ging te snel. Maar je wilde snel. Dus wat kun je er aan doen om die problemen te voorkomen? Auto lichter maken! Achterbank en bijrijderstoel eruit! Alle bekleding weg! Grotere remmen! Betere remvloeistof! Weer het circuit op en je merkt dat het een stuk beter gaat. Maar na een paar ronden haal je de apex van een paar scherpe bochten niet meer en je maakt zelfs een spin. Betere banden! Nu gaat het nog beter en kun je wel 20 minuten blijven rondrijden tot je zelf doodmoe bent. Dan blijken andere auto's toch net ff sneller te gaan en als je ze wilt bijhouden ga je toch wat zwabberen en slingeren. Dikkere stabi's en andere bushings, betere schokdempers en veren en fuseekogels! Nu begint het racegevoel toch wel te komen en denk je: wat is mijn rondetijd eigenlijk vergeleken met die anderen?


mooi beschreven....

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2018, 21:32
door cassiopeia
Mooi verhaal, maar mijn QPIV is volstrekt ongeschikt voor circuitwerk, daar weet PeterM alles van woot
Ook als je de auto gaat ontdoen van allerlei originele onderdelen.
Verder: competitie is mij een gruwel. Ieder mens handelt vanuit een eigen achtergrond en een eigen ambitieniveau. Behalve mijn auto ben ikzelf zodoende volstrekt ongeschikt voor een circuit. Het gaat geheel aan mij voorbij. Maar ik gun iedereen van harte zijn eigen vermaak!

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018, 06:26
door lqpl
Gelukkig maar. Zou je wel een keer willen meerijden?

Overigens is van elke auto een circuitauto te maken, zoals ik al uitlegde. Of je een wedstrijd wint is een tweede. Ben benieuwd hoe deze het er vanaf bracht:

Afbeelding

Hij komt als een speer buitenom.

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018, 18:53
door cassiopeia
Dat vind ik een leuk en aardig aanbod dat ik zeker niet afsla.
Het zal wellicht verbazen wekken na mijn relaas, maar ik heb wel circuit-ervaring. Lang geleden heb ik een cursus bij Porsche gedaan op Hockenheim en later ook nog eens een cursus op Zandvoort met mijn toenmalige Simca Rallye 2. Doel was toen mijn voertuigbeheersing op een hoger plan te tillen omdat ik altijd wel met snelle auto's heb gereden. Maar dat allemaal zonder een element van competitie. Vorig jaar zo ook een cursus op Lelystad met de MCH.

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018, 19:23
door lqpl
Deal

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018, 20:27
door Otto C.