Viva Italia Assen 2018

Hier vind je al onze gezellige uitjes!

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor lqpl » wo 11 apr 2018, 08:02

Boomerang schreef:Kunnen jullie wat toelichting geven, bv wat goed aan de auto's voelt en wat verbetering nodig heeft?
Supergaaf dat je zon hobby op deze manier kunt genieten.
Hoe zal de lichtere Ghibli zich uiteindelijk verhouden tot de 3200, als beide auto's in optimale racetrim onderweg zijn?


Ik dacht daar even snel antwoord op te kunnen geven door een vergelijking te maken tussen de GOC-race op Zandvoort in 1995 en de prestaties van Hessing met de 3200GT tijdens bijv de Zandvoort-500 in 2000. Maar ik kan geen bruikbare gegevens vinden.

In het GOC-jaarboek staat namelijk een rondetijd van de klassificatie van 1:14 en beste tijd in de race van 1:15. Dat is natuurlijk geen hele ronde geweest en kennelijk hebben ze ergens een shortcut ingesteld om de auto's vaker langs de tribune te laten komen. Jammer want dit was natuurlijk optimale racetrim. Ik zal Carel Krieger eens vragen, of misschien weet Jasper meer.

OttoC, heb jij rondetijden voor Zandvoort?

Andere vergelijking:

GOC
320PK
378 Nm
1295 kg
Slicks 20/62/17 en 24/62/17

3200GT Hessing?
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5908
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor lqpl » wo 11 apr 2018, 08:24

Mijn benchmark is de 944 cup, die als een speer door de bochten gaat maar vermogen mist. Ik merk het extra gewicht van de GOC (1295 vs 1100 kg) dan wel maar met het juiste schoeisel ligt het niet echt ver uit elkaar voor een goede trackday. De motor is prima (dubbel vermogen tov de 944 cup) en loopt makkelijk hoge toeren - bij 7000 komt de rev limiter in. Eigenlijk verrassend goed allemaal! 2thumbs
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5908
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor Otto C. » wo 11 apr 2018, 08:57

Volgens mij heeft de 3200 gewoon de standaard 370pk's. En weegt iets als 1400kg?

De snelste tijd ooit op Zandvoort door Frits Hessing is 1:52.9.
Zelf ben ik niet verder gekomen dan 1:57.6. Andere rijders als Huub Vermeulen en Frank Kerseboom hebben die tijd van Hessing ook nooit geëvenaard. Dus of ze hebben er iets meer pk's uitgehaald of speciale banden gebruikt.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 1024
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor Danny » wo 11 apr 2018, 09:17

Ik vind het nu al een gaaf topic, blijven jullie ajb rapporteren over ervaringen, vorderingen, oplossingen, modificaties, etc?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2629
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor Otto C. » wo 11 apr 2018, 09:36

Hieronder het verschil tussen de barchetta en de 3200. Filmpje is van 4 of 5 jaar terug. Wel mooi die vlammen in de uitlaat.

https://youtu.be/P5ijbA9obnU
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 1024
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor PeterM » wo 11 apr 2018, 10:31

Eerst loopt-ie Hunserug-op bij je weg en daarna pak je hem op het rechte stuk - vermogen wint het toch van vorm en gewicht?
Of is die Barchetta niet veel lichter?
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2485
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor Boomerang » wo 11 apr 2018, 11:26

Otto/3200 doet het vooral bij het aanremmen en de bochten beter, daar zit het grootste verschil denk ik.

Begrijp niet wat ze met die 4200 spiders op de baan doen trouwens.
Die wagens zijn van nature al slap, ga je ook al die puntlassen nog eens extra belasten op een circuit....
Flaneren op glad asfalt en geen bochten maken is dan het devies. Tssk5
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 5003
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor PeterM » wo 11 apr 2018, 12:47

Zal wel een circuitdagje zijn geweest tijdens Italia a Zandvoort... met wat MCH leden die even een stukje mochten toeren. Per slot ligt de Zandvoortse boulevard maar een klein eindje verderop, je vergist je zomaar tongue

Ik heb er zelf ook wel eens aan mee gedaan - met het bekende setje kromme schijven als tastbare herinnering.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2485
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor Otto C. » wo 11 apr 2018, 13:38

Op Assen kon ik Cornis absoluut niet bijhouden, waarschijnlijk stond ik na 20 minuten op het punt om gelapt te worden. Op Zandvoort ben ik, denk ik , iets beter geoefend. Maar sommige bochten liggen me beter dan de andere. Zo leg ik het bijna altijd af in de Hugenholtz bocht, maar in de Luyendijk bocht lukt het heel vaak om in te lopen op een voorganger. En die extra snelheid heb je dan het hele rechte stuk kado.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 1024
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Viva Italia Assen 2018

Berichtdoor lqpl » wo 11 apr 2018, 16:27

Weet je de rondetijden voor de 3200 op Zandvoort? En wat specs van de auto, zie boven.
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5908
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron