Pagina 1 van 4

Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: di 10 apr 2018, 18:57
door lqpl
Geweldige zonnige dag met een goede opkomst bij de MCH-tent op de paddock. Er waren 3 racers: OttoC's 3200GT (ex-Hessing), Cornis' barchetta en mijn Ghibli Open Cup (ex-Ermanno Martinello, ex-Carel Krieger, ex-Jasper Spaan). Foto's van het trio worden binnenkort geupload.

Hier een filmpje https://youtu.be/oSxkVyg2SuE

Vanuit de 3200GT van OttoC in de eerste sessie time attack. Ik kreeg na 8 min helaas problemen met een benzinepomp, na 13 min was het uit.

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: di 10 apr 2018, 19:44
door cassiopeia
Leuk (voor jullie) Driving5 Thumbsup5
Jammer van die defecte benzinepomp.
Tribunes zien er wel erg leeg uit, ondanks het fraaie weer.

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: di 10 apr 2018, 22:35
door Danny
Leuke film. Wat liep die Ghibli hard zeg! Of reed de 3200 met de handrem erop?

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2018, 07:02
door lqpl
OttoC was het circuit nog aan het verkennen. Je ziet dat het allengs sneller gaat.

Om echt mee te doen in de time attack bijv moet alles wel in orde zijn. Even los van technische duurzaamheid: Banden. Bij mij gaan de Falkens eraf. Die worden snel te heet. Dan experimenteren met gunstig geprijsde banden als Federal, Interstate dnrt, waar je goede berichten over hoort of op suggestie van Jasper: Nankang. Misschien zit daar iets tussen. Anders toch maar Toyo’s r888 die ook op mn 944 cup zitten. Mijn streven is niet een toptijd maar dat ik veel rondjes consistent op 95% kan rijden.

Het motorcompartiment kan ook wel wat extra hitteschilden hebben. Voor remleidingen bijv. En relais.

De intankt pomp die de swirl pot vult ging stuk en zo’n ding ter plekke vervangen is niet zo eenvoudig: tank kantelen, plaat los, benzinedamp inhaleren, daarna hopen dat de plaat weer lekvrij gemonteerd is. Ik overweeg een externe pomp met voorfilter, gemonteerd naast de injectiepomp. Reden van storing kan zijn: moderne benzine icm lang stilstaan. Jasper en techno zijn voor origineel houden en Forté gas treatment toevoegen bij stalling. Ik denk nog even.

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2018, 07:04
door Boomerang
Inderdaad bekeken met grote interesse.

Kunnen jullie wat toelichting geven, bv wat goed aan de auto's voelt en wat verbetering nodig heeft?
Supergaaf dat je zon hobby op deze manier kunt genieten.
Hoe zal de lichtere Ghibli zich uiteindelijk verhouden tot de 3200, als beide auto's in optimale racetrim onderweg zijn?

En Otto, je hebt gewoon 4200 schermen kunnen gebruiken voor de reparatie?
En besloten die niet door te lassen maar geschroefd te monteren?
Bij de koplamp zie ik trouwens geen naadje...

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2018, 07:06
door Otto C.
Danny schreef:Wat liep die Ghibli hard zeg!


Dat sowieso. Maar na vier jaar stilstand heb ik thuis één keer de straat op en neer gereden en een klein rondje over de padock. En dat was het dan. Daarnaast waren dit mijn allereerste rondjes op Assen ooit. Wel weer genoten en blij dat alles weer naar behoren functioneert.

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2018, 07:15
door lqpl
Ik vind de 3200 heel gaaf klinken. Ook dat afblazen van de pop offs. Wil ik ook!

Mijn complimenten voor deze auto. Het is echt heel appart. Het duurde even maar hij staat er weer, en hoe. applause

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2018, 07:23
door Otto C.
Boomerang schreef:Inderdaad bekeken met grote interesse.

Kunnen jullie wat toelichting geven, bv wat goed aan de auto's voelt en wat verbetering nodig heeft?
Supergaaf dat je zon hobby op deze manier kunt genieten.
Hoe zal de lichtere Ghibli zich uiteindelijk verhouden tot de 3200, als beide auto's in optimale racetrim onderweg zijn?

En Otto, je hebt gewoon 4200 schermen kunnen gebruiken voor de reparatie?
En besloten die niet door te lassen maar geschroefd te monteren?
Bij de koplamp zie ik trouwens geen naadje...


De 3200 was al voorzien van 4200 schermen, dus was het gewoon vervangen. Alleen paste de 4200 aftermarket bumper niet op de motorkap. Die heb ik op verschillende plaatsen moeten doorzagen om pas te krijgen.

Ik verwacht dat de Ghibli op bochtige stukken net zo snel of sneller is. En op rechtere stukken iets langzamer zal zijn i.v.m. het pk verschil.

Maar om als éénpitter het optimale uit de auto te halen valt niet mee. Dan moet je met meer mensen zijn, veel testen en meten.

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2018, 07:36
door Otto C.
lqpl schreef:Ook dat afblazen van de pop offs. Wil ik ook!



Dat is heel eenvoudig. Standaard blazen de pop offs af in de aanzuigbuis van de turbo. Bij mijn auto hebben ze de verbindings slang los getrokken en het gat in de aanzuigbuis afgeblind.

Re: Viva Italia Assen 2018

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2018, 08:02
door lqpl
Die pop offs ga ik vervangen want ik denk een lekkend membraan te horen bij gasgeven. Dan zal ik die slang weglaten.