techno classica essen

Hier vind je al onze gezellige uitjes!

Re: techno classica essen

Berichtdoor Giulia » za 25 apr 2015, 08:42

Juistum...

Al zou het zo zijn...het is gewoon een heleboel geld waar ik naast alsnog een leuke auto kopen nog geld over hou voor leuke dingen. Er is nl. echt wel meer in het leven dan een leuke auto wat mij betreft.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6546
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: techno classica essen

Berichtdoor lqpl » za 25 apr 2015, 11:46

Hot air gaat redelijk...
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 2.24v 1990; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; Quattroporte V CC 2004; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5952
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: techno classica essen

Berichtdoor cassiopeia » za 25 apr 2015, 16:08

Baked air nog beter.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: techno classica essen

Berichtdoor lqpl » zo 26 apr 2015, 13:24

Dat lijkt me gewoon een slechte vertaling
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 2.24v 1990; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; Quattroporte V CC 2004; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5952
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: techno classica essen

Berichtdoor cassiopeia » zo 26 apr 2015, 14:24

Jij bent toch wetenschapper, lqpl ?


Gebakken lucht (‘baked air’)
In the olden days, you had to do a lot of hard work, a lot of well thought-through research, in order to get a paper published, and that was it. In the not quite so olden days, just publishing your results was not enough: you also had to push your results to the general press. A press release might help and a few really exiting results might make it to the newspapers. Today, all you need is an idea and a well-written press release, not something as old-fashioned as a result.

Gebakken lucht
This appeared on the BBC News website today: ‘A sample taken from what are believed to be the only polar bear remains to have been found in Britain has defied DNA analysis, it has emerged’. Let me translate that for you: ‘no results were obtained, it emerged’. To be clear here, researchers in Ireland took the remains of an 18,000-year-old polar bear, tried to extract its DNA, and failed. Then they still got their results on the homepage of the BBC News website. This shows that, in order to become a famous scientist, you do not need to have great results, just great press releases. I would not want to talk down the intelligence of the researchers involved; quite to the contrary. You too, if you are smart, should think about your press release. Hmmm, ‘researchers with big lasers find nothing, it emerged’….I like the ring of that!
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: techno classica essen

Berichtdoor SpyderGT » ma 27 apr 2015, 23:28

Giulia schreef:Biturbo's blijven met de erfenis zitten helaas. Sterker nog...de spyder 4200 zie je ook al heel hard naar de 20 mille gaan terwijl je daar toch een hele leuke Maserati aan hebt lijkt mij.

Dit geeft een beetje een verkeerd beeld, voor een nette spyder moet je zeker rond de 30k meebrengen zo niet meer (en dat is al enige jaren stabiel). De enige Spyder die wordt aangeboden voor een laag bedrag heeft ook echt behoorlijk in de poeier gezeten en wordt sindsdien al jaren aangeboden bij verschillende handelaren.

Michele schreef:Ik vind Indy's niet relatief betaalbaar meer voor 80k +.... 5 jaar geleden kocht je ze nog voor 15k in prima staat en nu is het maar afwachten hoe hard een auto van bijna een ton is..

maar 42000's gaan inderdaad ook rap naar beneden:
http://link.marktplaats.nl/m922003935


De 4200 van de link heeft dik over de 2 ton aan km's gelopen. Dat zijn km standen waarvoor een lagere prijs gevraagd wordt. Voor een 4200 met een mindere km stand betaal je toch wat meer. Deze prijsontwikkeling zie je ook bij Ferrari's. 360's, 612's en andere relatief nieuwe modellen met meer dan een ton op de teller gaan ook voor een stuk minder dan de rest van de markt. Maar dat wilt niet zeggen dat het model rap naar beneden gaat. Voor een 360 modena is de prijs van een gemiddeld exemplaar zonder al te hoge km stand ookal een tijdje stabiel. Je ziet wel de nieuwere modellen in waarde zakken, wat vrij logisch is. Als je naar de F430 kijkt en bij Maserati de Granturismo S. Die zie je die langzaamaan wat zakken in prijs.
SpyderGT
Admin
 
Berichten: 1230
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Re: techno classica essen

Berichtdoor Boomerang » di 28 apr 2015, 07:59

SpyderGT schreef:
Giulia schreef:Biturbo's blijven met de erfenis zitten helaas. Sterker nog...de spyder 4200 zie je ook al heel hard naar de 20 mille gaan terwijl je daar toch een hele leuke Maserati aan hebt lijkt mij.

Dit geeft een beetje een verkeerd beeld, voor een nette spyder moet je zeker rond de 30k meebrengen zo niet meer......
De 4200 van de link heeft dik over de 2 ton aan km's gelopen. Dat zijn km standen waarvoor een lagere prijs gevraagd wordt. Voor een 4200 met een mindere km stand betaal je toch wat meer. Deze prijsontwikkeling zie je ook bij Ferrari's. 360's, 612's en andere relatief nieuwe modellen met meer dan een ton op de teller gaan ook voor een stuk minder dan de rest van de markt. Maar dat wilt niet zeggen dat het model rap naar beneden gaat.


Dit is exact wat ik hier de laatste jaren steeds zeg; men zoekt de goedkoopste exemplaren in de markt ( waar óf een verhaal aan zit, óf de km stand hoog van is) en roept dan dat "ze hard naar beneden gaan".
Moet je niet doen.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 5034
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: techno classica essen

Berichtdoor Term54 » di 28 apr 2015, 12:07

en niet te vergeten dat er mensen zijn die echt snel van een auto afwillen en daarom flinke korting weggeven om binnen een week van een auto af te zijn.
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS - 2007
Fiat Panda 4x4 - 1984
Fiat 500L - 1969
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Avatar gebruiker
Term54
Donateur
 
Berichten: 1042
Geregistreerd: ma 03 jan 2011, 12:14

Re: techno classica essen

Berichtdoor Jac » di 28 apr 2015, 22:52

Ruudsterrr5 Wat koop je toch bijzondere auto's voor relatief weinig geld zeker t.o.v. de naar mijn mening belachelijke 911-prijzen, heb er zondag tientallen gezien, Masers bijna niet;

Voor eur. 15.000,- een goed onderhouden (volledig dealer onderhouden) en hele nette 4200! Het is echt mogelijk. En als je de auto puur voor je plezier hebt, dan maakt de km-stand toch niet zoveel uit: de lagere investering kan je dan over de streep halen.
Heel veel afschrijving zal je niet meer hebben dan;..................

Of deze Quattroporte Love5 ; http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mase ... ousPage=lr

Of deze 222 Love5 ;
http://www.autotrader.nl/auto/maserati- ... i-biturbo/

Of deze Spyder 4200 ; http://www.autowereld.nl/maserati/spyde ... tails.html

Zo staan er wel vaker fraaie exoten voor schappelijke bedragen te koop. Wie durft ervoor te gaan en te genieten? Driving5
Jac
Donateur
 
Berichten: 831
Geregistreerd: ma 18 okt 2010, 20:42

Re: techno classica essen

Berichtdoor SpyderGT » wo 29 apr 2015, 20:44

Die Spyder is wel een meeneemprijs zonder APK en Nederlands kenteken, wil je met apk en kenteken dan moet hij 27500 kosten en dan weet je nog steeds niet te wachten staat met een importauto. Ook is het nog een non evo Spyder zonder de verbeteringen en nog met de plastic achterruit. Zo zie je dat je toch zeker rond de 30k zit voor een Spyder en ze dus niet echt heel hard dalen naar de 20k. Overigens echt een top prijs voor zo'n auto. Idem voor alle andere auto's van de links, voor weinig geld rijd je echt een fantastische auto.
Ik wil ook niet beweren dat de 4200 geen goede auto is, want dat is het ongetwijfeld en voor je geld krijg je echt een fantastische auto! Maar auto's met zulke hoge km standen schrikt af en vandaar denk ik ook dat de vraagprijzen (een stuk) lager liggen dan de exemplaren met een hoop minder km's. Overigens is het aanbod van Maserati's met een km stand van meer dan 200K km's ook zeer klein. Wat ook geldt voor Ferrari's met meer dan 100k km's.
Het ging meer over de bewering dat bepaalde modellen hard naar beneden gaan qua vraagprijs en dat dat volgens mij aan de hand van enkele uitzonderlijke auto's die aangeboden worden niet gezegd kan worden, zeker als het merendeel voor een hogere prijs wordt aangeboden en verkocht.
SpyderGT
Admin
 
Berichten: 1230
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Vorige

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron