Pagina 5 van 7

Re: techno classica essen

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2015, 08:12
door Boomerang
cassiopeia schreef:Na ruim twintig jaar binnen- en buitenland met mijn 190SL begon dat toch in sterk toenemende mate een listige onderneming te worden. Uit zicht parkeren en overnachten werd vrij riskant.

Bij de R107 is de 560SL duidelijk lager gewaardeerd dan de 500SL. Dat heeft er mee te maken dat de 560 alleen gemaakt werd voor de Amerikaanse, Canadese en Japanse markt. Er horen dus ook de niet erg gewaardeerde US-bumpers (en verlichting) op. Ombouwen kan, maar is erg duur en het tast de originaliteit aan. Verder heeft de 560SL een low-compression USA motor. Anders dan je zou denken, is de 560 dus niet sterker dan de 500.


Frappant; Kreeg gisteren een brief van de verzekering, waarin werd gesteld dat ik een nogal kostbaar systeem in de SL moet gaan inbouwen om de diefstaldekking te kunnen behouden!
Echt balen, want je wilt niet weten wat er allemaal voor zooi ingebouwd moet worden.

Overigens ziet een Japanse 560 er gewoon europees uit en heeft die motor wel degelijk meer kracht.
Een usa 560 kan je met een simpele draadverbinding ook aanpassen ( ontstekingsvervroeging wijzigd) waardoor die ook sterker wordt.
De lol van al dat koppel is trouwens beperkt, want het difje kan dat helemaal niet aan.
Sowieso begrijp ik sommige dwepers op het DE forum niet, waarom moet een R107 perse binnen de 8 seconden naar de honderd.... hamersmiley

Re: techno classica essen

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2015, 08:27
door Boomerang
cassiopeia schreef:
Na ruim twintig jaar binnen- en buitenland met mijn 190SL begon dat toch in sterk toenemende mate een listige onderneming te worden. Uit zicht parkeren en overnachten werd vrij riskant.



Begrijpelijk, want ik schrik er van wat zo'n ding inmiddels waard is.
Note 3, 65k, note 2, 93k! (Note 1, 130000 eurootjes)

Hebben we hier al eens een foto gezien van jouw 190 Cass woot

Re: techno classica essen

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2015, 09:21
door Giulia
Boomerang schreef:Mexico 50 a 60k.


Forget it....3 jaar geleden kocht je een pracht exemplaar voor 45-50 K...toen had ik nog hoop. Nu gaan ze over een ton en is er onlangs een verkocht voor 125000

Re: techno classica essen

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2015, 11:44
door Michele
Mexico niet meer in nette staat beneden de 100k idd... Als je nog een klassieke V8 wilt moet je een kyalami kopen, die zijn nog relatief betaalbaar met rond de 50k (hoewel dat ook al betekent: 3-5x meer dan 5 jaar terug...)

Op zich zijn de stijgende prijzen best leuk als je je auto wilt verkopen, maar aan de andere kant zie je dat verzekeringsmaatschappijen zenuwachtig worden en dat je als eigenaar fors meer premie moet gaan aftikken. Rare markt momenteel. Ben beniewd wanneer de correctie komt.

Re: techno classica essen

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2015, 12:01
door Boomerang
Volgens OM zal de bubbel idd binnen afzienbare tijd gaan ploffen, maar eigenaren van "normalere" klassiekers hoeven zich geen zorgen te maken.
Het zouden vooral de exoten zijn die over de top zijn gegaan.

Zelf vind ik het vooral interessant om te filosoferen over de vraag welke youngtimers van nu pakweg 20 a 30 k, de moeite waard zijn om aan te schaffen.

Re: techno classica essen

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2015, 12:21
door Giulia
- Porsche 968 coupé/cabrio
- BMW M635csi
- Als het lukt Alfa GT Junior 1750 GTV 1e serie
- Alfa GT Junior Scalino (brievenbus)
- Lotus (Opel) Omega
- Lancia Delta integrale Evo
- BMW Z1
- Porsche 928 GTS

Re: techno classica essen

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2015, 12:29
door Michele
BMW 325 Xi

Overigens doet een Integrale Evo al zo'n 40k als je niet oppast. Stonden er 2 op Essen op de particuliere plaatsen met vraagprijzen richting de 48k.

Het viel me wel op dat DeTomaso Pantera's maar weinig stijgen. Die zitten al jaren rond de 90k en gaan nauwelijks omhoog...

Re: techno classica essen

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2015, 12:36
door Giulia
325iX is geen liefhebbers auto maar gewoon een 3 serie met 4 wielaandrijving. Niks bijzonders aan wat mij betreft. EVO vindt je nog we op het randje van 30 mille

Re: techno classica essen

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2015, 14:47
door Michele
ik bedoel de 325 iX E30 uiteraard... Xi, iX, X-drive... hamersmiley

Re: techno classica essen

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2015, 16:09
door cassiopeia
Boomerang schreef:Hebben we hier al eens een foto gezien van jouw 190 Cass woot


Ik heb geen min of meer recente foto met de hardtop erop. Die hardtop heb ik wel, ook in "astralsilber" maar die heeft eer sedert 1978 niet meer opgezeten. Heeft geen zin bij mijn gebruik, bovendien moet de zomerkap dan heel plat ingevouwen in de nis en daar wordt 'ie niet beter van..)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En, eind jaren zestig, toen de 190SL op zijn dieptepunt was (niet de mijne!):

Afbeelding

Afbeelding

Ergens in Amstardam (?), met:
een Renault Floride en een Chevrolet Corvair (bovenste foto)
een VW spijltjesbus, een Renault Estafette en een Commer bestel....(onderste foto).