cassiopeia schreef:Na ruim twintig jaar binnen- en buitenland met mijn 190SL begon dat toch in sterk toenemende mate een listige onderneming te worden. Uit zicht parkeren en overnachten werd vrij riskant.
Bij de R107 is de 560SL duidelijk lager gewaardeerd dan de 500SL. Dat heeft er mee te maken dat de 560 alleen gemaakt werd voor de Amerikaanse, Canadese en Japanse markt. Er horen dus ook de niet erg gewaardeerde US-bumpers (en verlichting) op. Ombouwen kan, maar is erg duur en het tast de originaliteit aan. Verder heeft de 560SL een low-compression USA motor. Anders dan je zou denken, is de 560 dus niet sterker dan de 500.
Frappant; Kreeg gisteren een brief van de verzekering, waarin werd gesteld dat ik een nogal kostbaar systeem in de SL moet gaan inbouwen om de diefstaldekking te kunnen behouden!
Echt balen, want je wilt niet weten wat er allemaal voor zooi ingebouwd moet worden.
Overigens ziet een Japanse 560 er gewoon europees uit en heeft die motor wel degelijk meer kracht.
Een usa 560 kan je met een simpele draadverbinding ook aanpassen ( ontstekingsvervroeging wijzigd) waardoor die ook sterker wordt.
De lol van al dat koppel is trouwens beperkt, want het difje kan dat helemaal niet aan.
Sowieso begrijp ik sommige dwepers op het DE forum niet, waarom moet een R107 perse binnen de 8 seconden naar de honderd....