techno classica essen

Hier vind je al onze gezellige uitjes!

Re: techno classica essen

Berichtdoor Maser73 » za 18 apr 2015, 11:54

Oei, wat mooi zo'n Lotus Love5
Maser73
Donateur

Berichtdoor Giulia » do 23 apr 2015, 19:38

Ondertussen 2 klassieke ( en inmiddels dus vrij dure) 911-jes gejat tijdens Essen. Waren net verkocht door NL bedrijf en om ruimte te maken op de stand voor nieuwe handel werden de verkochte 911's in een bewaakte parkeergarage gestald van een nabijgelegen hotel. Foetsie....

Wordt nog een ingewikkeld verhaal.

1 dag later een peperdure 993 gt2 en 993 RS uit en priveverzameling. 3 weken geleden tijdens een tourrally ook al 3 klassieke 911's bij een hotel in Limburg.

Er is een zeer goed ingelicht clubje (hoogstwaarschijnlijk) Oost Europeaanse boefjes actief.
Giulia
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » do 23 apr 2015, 22:30

De afgelopen jaren zijn er ook al diverse 190SL' s gestolen in Nederland. Met name in Limburg en Zeeland. Een in de nacht van de parkeerplaats van een hotel in Limburg (ik was erbij), een op klaarlichte dag van de oprit van een woonhuis in Kortgene en -het toppunt- een op zaterdagmiddag van een drukke parkeerplaats in Thorn. De dieven waren gekomen met een oprij-auto en hadden keurig een stofjas aan. De vele omstanders hadden totaal geen argwaan omdat ze er van uitgingen dat het om een pechgeval ging. De bewuste auto was kort tevoren voor een ton gerestaureerd...
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Boomerang » do 23 apr 2015, 22:41

Gewoon een Maser kopen.
Die wil niemand hebben.

Overigens deze week een interessant naslagwerkje gekocht.
Daarin wordt de gemiddelde waardestijging over de laatste vijf jaar óók in een kolom vermeld.
Duidelijk is dat die waardestijging voor een groot aantal auto's nu aan het afvlakken is.
Een 911 of Pagode kopen heeft bv geen zin meer, die zijn al te duur geworden om nog wat te kunnen verdienen.
Ook de altijd populaire Mustangs hebben de grootste stijgingen achter de rug.
Aan de andere kant zie ik die wagens ook soms erg lang staan met een (te) forse prijskaart er op.
M.a.w, als je ook daadwerkelijk een dikke prijs wilt ontvangen, moet je soms wél geduld hebben.
Grappig ook om te zien dat mijn 420SL inmiddels hoger gewaardeerd wordt dan een 500 of 560, terwijl je op de fora nog kunt lezen dat je vooral de laatse twee zou moeten kopen.
Het zal komen door het kleine aantal geproduceerde exemplaren.
Bij Maserati blijven de Biturbo's in prijs dalen, het dal is nog niet bereikt, geldt ook voor Qp III trouwens.
De Shamal en in mindere mate Karif beginnen wél te wat te stijgen.
De oudere wagens klimmen nog steeds en alleen de Indy is (nog) betaalbaar.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Boomerang » do 23 apr 2015, 22:44

Over Lotus gesproken, ook die wagens zitten nog wat in de mineur.
Waar komt dat door, productieaantallen zijn immers beperkt?
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Michele » do 23 apr 2015, 22:56

Lots Of Trouble Usually Serious... De engelse Maserati zeg maar... overigens gaan sommige Biturbo's momenteel wel degelijk omhoog. Een nette oer-Biturbo wordt al lastig beneden de 10 mille en een goeie Racing wordt ook duurder. Buitenland zijn de prijzen sowieso hoger dan hier.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » do 23 apr 2015, 23:01

Boomerang schreef:Gewoon een Maser kopen.
Die wil niemand hebben.

lolololol Dit was idd een belangrijke reden voor mij om mijn qp te kopen. Na ruim twintig jaar binnen- en buitenland met mijn 190SL begon dat toch in sterk toenemende mate een listige onderneming te worden. Uit zicht parkeren en overnachten werd vrij riskant.

Bij de R107 is de 560SL duidelijk lager gewaardeerd dan de 500SL. Dat heeft er mee te maken dat de 560 alleen gemaakt werd voor de Amerikaanse, Canadese en Japanse markt. Er horen dus ook de niet erg gewaardeerde US-bumpers (en verlichting) op. Ombouwen kan, maar is erg duur en het tast de originaliteit aan. Verder heeft de 560SL een low-compression USA motor. Anders dan je zou denken, is de 560 dus niet sterker dan de 500.

Wat klassieke Porsches betreft zijn er nog wel meer manieren om er vanaf te raken:

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... bled=false
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Giulia » vr 24 apr 2015, 06:27

Het is met name de laatste 3 jaar hard gegaan. Een mooie Pagode kocht je voor 45 mille..nu het dubbele, een Testarossa deed in 2012/13 nog 60 mille, nu 150.... crybaby

911 zat al in de lift maar gaan nu heel hard. Ook de modernere 993 en mijn 964 worden binnen 48 uur verkocht....wachtlijsten.

Shamal is inderdaad ook hard an het klimmen en de Indy is relatief betaalbaar maar eigenlijk een lelijke auto waar de verhoudingen zoek zijn. Stond laatst een rode bij mij voor de winkel en die auto oogt best raar.

Biturbo's blijven met de erfenis zitten helaas. Sterker nog...de spyder 4200 zie je ook al heel hard naar de 20 mille gaan terwijl je daar toch een hele leuke Maserati aan hebt lijkt mij.
Giulia
Donateur

Berichtdoor Michele » vr 24 apr 2015, 07:11

Ik vind Indy's niet relatief betaalbaar meer voor 80k +.... 5 jaar geleden kocht je ze nog voor 15k in prima staat en nu is het maar afwachten hoe hard een auto van bijna een ton is..

maar 42000's gaan inderdaad ook rap naar beneden:
http://link.marktplaats.nl/m922003935
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Boomerang » vr 24 apr 2015, 08:01

Volgens Oldtimer Markt ( duitse lijsten) doet een Biturbo v de eerste serie zo'n 6a7 K, Note 2.
Note 1 (nieuw/concours) 10k.
Tendens in de laatste vijf jaar nog steeds dalend volgens OM, al is de daling nu aan het afvlakken.

Een Indy en Mexico 50 a 60k.
Stoere prijzen idd.
Maar ik denk dat het best lastig is om dat geld ook daadwerkelijk en binnen afzienbare tijd te beuren als je van zo'n ding af wilt.

En een 4200 moet je nú kopen.
Daar gebeurt hetzelfde als met de 3200 een paar jaar geleden.
Als ik de prijzen vd 3200 zo eens zie de laatste tijd, denk ik vast te kunnen stellen dat de mooiere auto's met ruim onder de 100k kms inmiddels duurder (en fors schaarser!) aan het worden zijn.
Boomerang
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen