door Michele » zo 29 dec 2013, 13:51
OK. Even ter informatie:
De expo op IC&TM is GEEN MCH onderonsje maar een expositie die in samenwerking met het Mecc tot stand gekomen is. De fabriek heeft er nauwelijks aan meegewerkt, behalve dat de dealers aanwezig zijn.
IK ben degene die de auto's namens de club grotendeels geregeld heeft en er is in overleg met het Mecc een overzicht samengesteld met auto's die de geschiedenis van 100 jaar Maserati grotendeels bepaald hebben, met nadruk op de klassiekers die ouder zijn dan 25 jaar en af en toe een knieval naar een sponsor (wat mij betreft hadden de new Ghibli en de QP6 niet gehoeven). IC&TM is tenslotte een oldtimerbeurs en geen showcase van moderne auto's.
Het Biturbo tijdperk is vertegenwoordigd door een oer-biturbo, een Shamal, een Ghibli Open Cup, een 3200GT en een Barchetta, zijnde 5 van de 30 auto's waarvoor maximaal ruimte is. Dat lijkt mij t.o.v. de rest van de geschiedenis een redelijke verhouding als je 100 jaar in ogenschouw neemt.
Het grote publiek komt niet voor een overzicht van alle Biturbo varianten, maar voor de klassieke kanonnen en de race-auto's. Uiteraard staat het eenieder vrij om te mekkeren over wel of geen 2.24v, maar ik denk eerlijk gezegd dat het veel belangrijker is dat er vier Panini auto's te zien zijn dan een 4.22, 222, Ghibli, GhibliGT, QPIV QPIVEvo en een Racing.
Onderstaand de lijst zoals ie in principe te zien is (ovb last minute wijzigingen).
Vooroorlogse racers:
Tipo 26M Sport
8 CM Monoposto Grand Prix
6 CM
Na-oorlogse gloriejaren:
A6G Allemano Rally
A6GCS "Koster Maserati" Barchetta
A6GCS Berlinetta Pininfarina
250Si
300S (o.v.b. = stand Louwman)
250F Piccolo
420/M58 Eldorado
Tipo 61 Birdcage
Maserati als GT-producent voor de jetset:
3500 GTI
3500 Vignale Spider
Sebring
QP 1
Ghibli SS
Mexico
Indy 4.2
Bora
Khamsin
Kyalami
Biturbo tijdperk:
Biturbo
Ghibli Open Cup
Barchetta
Shamal
3200GT
Modern:
Quattroporte VI
New Ghibli
Overig:
Maserati motorfiets 125cc
OSCA MT 4
Citroen SM
En hoogstwaarschijnlijk staat er op de MCH stand een 2.24v of een GranSport.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl