Tijdens mijn bezoek aan de GP van Duitsland heb ik iemand ontmoet die werkzaam is voor Italdesign Giugiaro. Erg leuke en gepassioneerde gozer die helemaal gek is van (klassieke) auto's. Toen hij hoorde dat ik Maserati liefhebber was vertelde hij dat de nieuwe Maserati fabriek vlak bij hun in Torino is gelegen en of ik zin had in een fabrieksbezoek.
De vraag is derhalve hoeveel mensen er te porren zouden zijn voor een bezoek aan de nieuwe Maserati fabriek in Grugliasco, Torino (de oude Bertone fabriek) in combinatie met een bezoekje aan designstudio Giugiaro in Moncalieri, Torino. Het lijkt me dan tevens leuk om te combineren met een bezoekje aan een biologische wijnboer ergens in de Val d'Aosta regio (Arjan?) en daarna via een paar leuke bergpassen (bijv Passo del Gran San Bernardo) weer naar huis.
Programma zou kunnen zijn: vrijdagochtend vroeg vertrekken richting Noord-Italie. 's Middags aankomst bij wijnboer waar we ook het diner nuttigen (of vlak erbij). Hotel tevens vlakbij zodat we optimaal van de wijn kunnen genieten. Volgende dag (zaterdag) door naar Turijn voor de bezoekjes aan de fabriek en Giugiaro (mits dat mogelijk is op zaterdag, anders moeten we het programma iets omgooien). Volgende dag (zondag) op je dooie gemak weer naar huis of degenen die zondag thuis bij de family willen zijn kunnen zaterdagmiddag/avond al gaan rijden.
Laat ajb even weten of je voor een dergelijk programma interesse zou hebben, bijv in het weekend van 11-12-13 oktober