Opening Automotive Works (HAN) KOM OP IK HEB JULLIE NODIG

Hier vind je al onze gezellige uitjes!

Re: Opening Automotive Works (HAN) KOM OP IK HEB JULLIE NODI

Berichtdoor lqpl » di 22 nov 2011, 22:49

En dus zie je een rooster recht voor de auto en dus worden de intercoolers zo gekoeld omdat die dus ook in het midden zitten.
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 2.24v 1990; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; Quattroporte V CC 2004; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5951
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Opening Automotive Works (HAN) KOM OP IK HEB JULLIE NODI

Berichtdoor duetto » wo 23 nov 2011, 00:59

Maar verder werd het wel mooi warm, getuige de roodgloeiende uitlaatspruitstukken. adhd

Blij dat bij de 4200 de motorkap dicht moest blijven (anders kan er niet geschakeld worden), hoefde ik tenminste niet te zien hoe zwaar die het had.
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 966
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: Opening Automotive Works (HAN) KOM OP IK HEB JULLIE NODI

Berichtdoor PeterM » wo 23 nov 2011, 10:33

4.24V schreef:Beste mensen,
(...) Zoals afgesproken was men welkom op de rollenbank plaats te nemen en ik was zeer benieuwd hoe het de 424 zou vergaan.
Wonderbaarlijk goed mag ik zeggen: op een geeijkte bank 220 Pk aan de achterwielen. Maar de manier waarom het vermogen tot stand kwam was eigenlijk nog mooier: een rechte lijn omhoog. De plots komen nog aangezien de initiele read out een P=F x V diagram zijn. Het middengebied knettersterk: met dank aan Digicar in Doetinchem
(...)

Hm, meten is weten... erg interessant, die aangepaste mapping door Digicar.
En om een oude vraag op te rakelen: is de turbo druk ook verhoogd, Jeroen?
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2536
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Opening Automotive Works (HAN) KOM OP IK HEB JULLIE NODI

Berichtdoor 4.24V » wo 23 nov 2011, 15:29

De bak aan de voorzijde is de bak met daarin ventilators die voor de rijwind zorgen. Zonder dit zou zo'n test onmogelijk zijn.
Nee de turbodruk is niet verhoogd, slechts de brandstofvoorziening en ontstekings(tijdstip) in het middengebied. Het eindvermogen (220pk aan de wielen) is misschien niet uitzonderlijk, maar het koppel des te meer.

gr
Jeroen
What I do requires a certain mindset
4.24V
Donateur
 
Berichten: 264
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:43
Woonplaats: Nijmegen

Re: Opening Automotive Works (HAN) KOM OP IK HEB JULLIE NODI

Berichtdoor 4.24V » wo 23 nov 2011, 16:27

stijn schreef:Grappig dat jouw 424 220 pk heeft. Toen je bij de rolbakmeting bij Buddy met mij meereed in mijn 224 dachten we dat de auto`s in prestatie ongeveer gelijk waren. Mijn 2.24 kwam die dag op 221 pk, hetgeen dus inderdaad zo goed als gelijk is aan jouw 424.


Hi Stijn,

Klopt, het gevoel was zeker dezelfde, echter een ding weet ik niet zo goed meer bij Buddy, was dat nu gemeten aan de achterwielen of teruggerekend naar de krukas?
What I do requires a certain mindset
4.24V
Donateur
 
Berichten: 264
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:43
Woonplaats: Nijmegen

Re: Opening Automotive Works (HAN) KOM OP IK HEB JULLIE NODI

Berichtdoor Emilio » za 26 nov 2011, 20:56

lqpl schreef:En dus zie je een rooster recht voor de auto en dus worden de intercoolers zo gekoeld omdat die dus ook in het midden zitten.


Oh, dat wissiknie kloink

Maar bij een 3200GT zitten de intercoolers (en bijbehorende luchthappers) helemaal aan de zijkanten.. Vandaar mijn vraag.
(lijkt me dat je die niet voldoende kan aanblazen met zo'n centraal rooster)
3200GT Automatica, Blu Nettuno

È pericoloso sporgersi
Avatar gebruiker
Emilio
Donateur
 
Berichten: 463
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Vorige

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten