3200 GT

Zoek je een bepaald auto gerelateerd onderdeel plaats dan hier een gezocht advertentie

Re: 3200 GT

Berichtdoor PJ » wo 04 apr 2018, 19:15

Plakkerige knopjes horen erbij hamersmiley , van harte!
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur
 
Berichten: 488
Geregistreerd: do 23 sep 2010, 17:56
Woonplaats: Ede

Re: 3200 GT

Berichtdoor lqpl » wo 04 apr 2018, 20:04

Goed gedaan! Plakknoppen valt redelijk goed op te lossen. Lekker weinig kms - dan heb je nog grosso modo 60-80k te gaan voordat de storingen beginnen.
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5909
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 3200 GT

Berichtdoor Danny » wo 04 apr 2018, 20:13

Gefeliciteerd! Grigio Granito, dat zie je niet vaak op een 3200. Volgens mij ook geen standaard kleur uit de folder. Wellicht een kleur op bestelling door de eerste eigenaar? Heb je foto’s?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2629
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: 3200 GT

Berichtdoor Term54 » do 05 apr 2018, 12:36

Gefeliciteerd .
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS - 2007
Fiat Panda 4x4 - 1984
Fiat 500L - 1969
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Avatar gebruiker
Term54
Donateur
 
Berichten: 1040
Geregistreerd: ma 03 jan 2011, 12:14

Re: 3200 GT

Berichtdoor Andrea » do 05 apr 2018, 18:51

lqpl schreef:Plakknoppen valt redelijk goed op te lossen


Een 4200 blijkt mooi helder wit plastic te hebben onder het rubber laagje, waar ik te laat achter kwam. De oplossing lijkt te gaan worden om het knopje met modelbouwauto-verf te doen.
Maserati 4200 Cambiocorsa, BMW M635csi
Andrea
Donateur
 
Berichten: 461
Geregistreerd: vr 06 apr 2012, 21:12

Re: 3200 GT

Berichtdoor markfe » vr 11 mei 2018, 17:05

de auto is sinds gisteren eindelijk in Nederland: foto's volgen zodra hij de weg op mag eens goed gepoetst is Happy5
markfe
 
Berichten: 27
Geregistreerd: do 19 mei 2016, 13:16

Re: 3200 GT

Berichtdoor markfe » ma 11 jun 2018, 20:01

leuk zo'n auto in Spanje kopen: het duurt allemaal net iets langer als in West Europa..
Na 6 weken de papieren vorige week eindelijk toegestuurd gekregen: nadat ze vergeten waren HOLLANDA bij de ontvanger te zetten & er moest nog een export papier bij, datde rdw helemaal niet nodig had.....
Vandaag bij de rdw geweest & nu nog wachten op het kenteken woot

Maar wel een melding: ik ben rustig 30km heen & terug naar de rdw gereden, omdat ik de auto eerst een grote beurt wil geven, voordat ik ermee ga gassen. Toch even 2x doorgetrokken, wat een lekker geluid & wat duwen die turbo's toch lekker woot , tot 160 en na de 2e gas erop, kwam de melding "slow down", nu al kat ellende huh??????? of heeft de diva te lang stil gestaan (3000km in 5 jaar en nu weer 2 maanden gestaan).

Ik heb de Foxwell N510 gekocht, met Maserati, BMW & Porsche software, maar die kan alleen de automaat uitlezen, maar de motor niet, communication error volgt dan, dus ik kan niets uitlezen helaas.
markfe
 
Berichten: 27
Geregistreerd: do 19 mei 2016, 13:16

Re: 3200 GT

Berichtdoor gemini » wo 13 jun 2018, 14:05

Hi Markfe,

I had the same problem with my 3200, "slow down" message when I drove it harder (first the message is blinking and then stays on if I continue to push the car), and the error disappeared as soon as I stopped the acceleration.

The slow down message indicate that either:
1. One of your catalytic converter (or both) is too hot.
2. The thermocouples sending the temp to the specific ecu don't work properly.
Item 383300185
Afbeelding
3. The ecu controlling the temp doesn't work properly.
Item 383300184
Afbeelding

The first thing you need to do is to check the temps of your catalytic converters.
Easy with a gun thermometer (like this one, https://www.amazon.co.uk/Non-contact-Th ... rds=ir+gun)
But in my case, the cat was so hot you didn't need a thermometer, after a spirited drive, it was glowing red sady
Afbeelding

If one of your cat is hotter than the other, it means that a certain quantity of fuel is unburned in the engine and flow to the cat (increasing his temp by burning inside), check your spark plug, if one of them is full black, you've almost found your culprit, either the plug or the ignition coil. Not expensive.

If the temp of your catalytic converter is in an acceptable range, there is no danger but it means either the specific ecu or one of the thermocouples doesn't work anymore.

Hope it helps.
gemini
 
Berichten: 3
Geregistreerd: do 09 aug 2012, 15:26

Re: 3200 GT

Berichtdoor Boomerang » do 14 jun 2018, 09:13

Poeh, die cat op de foto is flink heet idd!

Tip:
Even beide sensoren voorzichtig uit de uitlaatpijp trekken (kabel niet stuktrekken!) en dan met zon minibrandertje even het puntje opwarmen terwijl je een digitale voltmeter aan de juiste contacten van de getoonde stekker hangt.
Als je gaat opwarmen zie je de spanning oplopen. Dacht iets van koud 0.5 volt en warm flink oplopend.
Vervolgens vergelijken met de andere sensor.
Stekker zit achteraan onder de middenconsole, dus die moet er uit.
Makkelijkst is een mannetje met meter IN de auto, jij met brandertje onder de auto.

Kabelbreuk vlak achter de sensor heb ik al eens gehad.
Komt meestal door te ruig lostrekken van de sensor, waardoor de kabel een te scherpe hoek moet maken en inwendig breekt.
Gebeurt meestal als de uitlaat er een keer onder weg moet.

Meet je niet of nauwelijks verschillen tijdens opwarmen, heb je een ander probleem.
Kunnen uitlezen is dan wel erg handig.
Dan Misschien toch even bij een specialist langs?
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 5004
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: 3200 GT

Berichtdoor Boomerang » do 14 jun 2018, 09:16

Het is in geval van een beschadigde cat overigens geen gekke overweging dan die cat definitief te verwijderen.
De motor spoelt beter en de boel wordt ook minder heet.
De secundaire cat verderop, sleept je nog steeds met goede emissiewaarden door de keuring.
Alleen tijdens de opwarmfase iets meer emissie.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 5004
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

VorigeVolgende

Keer terug naar Maserati's en onderdelen te koop gevraagd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

cron