Automaat is idd prima.
Vaak goede autos uit Japan maar blijft uitkijken in deze prijs categorie. Als je even wat cijfers bekijkt en ervan uitgaat dat ook dit bedrijf geen non profit organisatie is, is het wel aan de zeer scherpe kant voor welk bedrag die Ghib weg is gegaan in Japan vergeleken met referenties.
12.7 ex betekent met boot, verzekeringen, import tax en nog een aantal zaken dat die auto zo kaal zonder marge rond de 10K heeft gekost. Zet er een (overigens terechte marge) voor het garagebedrijf op dan moet dit een circa 1 Mio Yen auto zijn geweest wellicht zelfs minder. Qua gevoel is dat vergelijkbaar voor een Ghib in Europa onder de 10K, dan weet je van te voren dat je verwachtingen niet al te hoog mogen zijn.
Normaal beginnen Ghibli's in Japan voor circa 1,5Mio en dan heb je geen geweldig spul en gaat op voor een automaat tot over de 3,5Mio. Dit is dan wel bij garage bedrijven.
Ik zou beginnen te kijken waar de auto aangekocht is en indien veiling vraag het veilingsrapport aan. Alles onder de 3 laten staan en zeker als het een R is of voldoende reserves inbouwen want bovenstaande is het glas half leeg verhaal
Glas half vol verhaal is nml: een ok ghibli voor 13 ex, steek er nog 5 a 6 in en dan heb een leuke Ghib voor onder de 20

(maar dan is de keus ook wel weer groter)
Maar niet geschoten altijd mis, wellicht is dit wel die ene parel