Cass, het punt is dat de dempers meestal (i.i.g. bij mij) nog best goed zijn maar dat de elektrische verstelling niet meer werkt. Dat wordt veroorzaakt door elektrische malheur: een draadbreuk, een elektrische contact of het stelmotortje zelf.
In hun oneindige wijsheid hebben de constructeurs van dit systeem de boel in kunsthars gegoten - aan de elektrische kant kun je er op geen enkele manier bij zonder te zagen en alles te vernielen.
Dus: als de elektrische verstelling een storing geeft (rood lampje) is het eerst zaak om uit te zoeken welke demper dat veroorzaakt of dat het stuurkastje zelf (de demper-ECU

) het probleem geeft.
Als het in een demper zit is vervanging meestal de enige optie - en dan zit je aan € 6000 voor je hele auto.
Of je doet wat Giulia heeft gedaan, je vervangt de handel door niet originele maar wel heel goed werkende alternatieven. Dat kun je ook doen als de demper zelf de geest heeft gegeven. Giulia had een passende Koni - geel-set gevonden, als ik mij goed herinner. Voor € 800 uit en thuis...
Voor de optie "reviseren" van het elektrische gedeelte ben je in principe wat goedkoper uit, maar heb je deze motortjes nodig - en die heeft niemand, behalve dan deze man in Oud Beijerland.
En wat betreft het aantal standen: ik citeer graag de Top-Gear recensie van de EVO: "...... there are three positions and they are all wrong ......"

... dò ist der Bahnhof!