Maserati Biturbo MP

Post hier Maserati's die je in het wild hebt gespot of mooie exemplaren die ergens te koop staan
Eigen advertenties horen hier dus niet thuis

Re: Maserati Biturbo MP

Berichtdoor PeterM » zo 20 aug 2017, 15:20

Daarvoor moet je onder de auto zijn - dus het helpt als-ie op de krik of beter, op een brug staat.

Het gaat om het frame waaraan onder meer het differentieel (tandwielkast tussen de achterwielen) en de onderste draagarmen van de wiel-ophanging zijn bevestigd. Partnr. 1 op dit plaatje:Subframe

Het buizenframe zelf valt vaak nog wel mee, maar er is ook de holle "doos" waar de veerpoten in uitkomen - dat is een goede indicatie, of je daar gaten aantreft of zichtbare roest waar je al dan niet makkelijk doorheen prikt. Het ding is gevuld met schuim dat vocht vasthoudt - de roest komt vaak van binnen uit.
Ook de bovenzijde kan aangetast zijn (bijv. rond de bevestigingsbouten aan de carrosserie). Daar kun je niet bij, dus je zult af moeten gaan op de conditie van de onderzijde - die meestal een goede indicatie geeft.

Franco zou er iets van moeten weten. Bij ernstige roestvorming is het een APK afkeurpunt.

Reparatie kan maar dan moet je iemand met plaatwerk en las-ervaring vinden die dat aandurft - het is veel werk, zeker als je ook de bovenzijde wilt checken en mee wilt nemen. Je kunt je afvragen hoe zinvol dat is want rond de bevestigingspunten moet het echt stevig zijn.
Vervangen kan ook, maar ook dat is een hoop werk en dus duur. Bovendien is het onderdeel "nieuw" volgens mij niet meer te koop, en "goed gebruikt" is lastig te vinden.
Dus ja, het is wel een overweging bij de aanschaf. Hoop dat het de pret niet teveel drukt....

Op dit moment wordt - als het goed is rolleyes - het subframe onder mijn auto gewisseld en vervangen door "goed gebruikt" - ik zit er midden in.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Re: Maserati Biturbo MP

Berichtdoor PeterM » ma 11 sep 2017, 12:25

Deze is het dus niet geworden, begrijp ik dat goed? Geen blauwe QPIV voor jou?
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Vorige

Keer terug naar Gespot