Pagina 1 van 1

QP IV's: waar zijn ze gebleven?

BerichtGeplaatst: do 04 jan 2018, 03:06
door cassiopeia
Het register van Enrico:

http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri291.htm

De Nederlandse # 331098 had duidelijk een biturbo-momentje....

Re: QP IV's: waar zijn ze gebleven?

BerichtGeplaatst: do 04 jan 2018, 12:43
door Andrea
Per 1 januari zijn er nog 55 qp4'waarvan 26 met geldige apk in nl.

Re: QP IV's: waar zijn ze gebleven?

BerichtGeplaatst: do 04 jan 2018, 13:42
door PeterM
cassiopeia schreef: (...) De Nederlandse # 331098 had duidelijk een biturbo-momentje....


Hoezo? Weet je er meer van?

Re: QP IV's: waar zijn ze gebleven?

BerichtGeplaatst: do 04 jan 2018, 20:37
door cassiopeia
Mijn # 331767 staat er picobello bij!
Maar ik heb weleens van mede-eigenaren gehoord dat de bevallige schoonheid soms de neiging heeft om met haar bevallige derriere haar eveneens bevallige voorgevel te willen inhalen. Meestal kan dat, door een geoefende rijder, nog worden opgevangen maar het zorgt wel voor een hachelijk biturbo-momentje. Dat was het geval bij die # 331098. De afdruk van de paal/boom staat tot midden in de passagierscel. Zouden ze hier levend zijn uitgekomen, denk ik dan?

En dan die aantallen QP IV's: er is daar al eens eerder naar gekeken en toen werd vastgesteld dat de manier van registratie door het RDW op zijn zachtst gezegd nogal slordig was. Ze bleken in diverse rubrieken te zijn vastgelegd. Is dit aantal het totaal van de verschillende rubrieken, nog los van evo's en non-evo's?

Re: QP IV's: waar zijn ze gebleven?

BerichtGeplaatst: do 04 jan 2018, 21:54
door Andrea
Evo en non-evo staan niet zuiver geregistreerd. Vanaf wanneer werd de evo geleverd? Houd je og wel vervuiling door voorraadmodellen die later op naam worden gezet. Kan je wel een pb sturen met wat meer details als je wilt.

Re: QP IV's: waar zijn ze gebleven?

BerichtGeplaatst: do 04 jan 2018, 23:02
door cassiopeia
Geweldig Thumbsup5
Ik houd me aanbevolen!
Ik meen dat we bij de vorige totalisatie een jaar of twee geleden, aan een kleine 100 stuks kwamen.
De non-evo is geproduceerd van 1994 tot zomer 1998.
De evo van zomer 1998 tot april 2001. Echter, dat is geen betrouwbaar uitgangspunt want er zijn auto's bekend die ruim meer dan een jaar ongekentekend op voorraad bleven staan.
Mijn eigen evo als voorbeeld. Ik heb een origineel Nederlands geleverde evo. Een heel vroege: Enrico heeft achterhaald dat hij geproduceerd is in juni 1998. Hij heeft ruim een jaar bij importeur Hessing in De Bilt in de showroom gestaan. Uiteindelijk is hij in februari 2000 op kenteken gezet en verkocht aan de eerste eigenaar. Ik ben de derde eigenaar. Enrico heeft ook achterhaald dat mijn evo oorspronkelijk groen was. Zo is hij door Hessing weer teruggestuurd naar Modena waar hij door Maserati zeer professioneel is overgespoten in zijn huidige kleur zilvergrijs. Immers, na een jaar in de showroom had Hessing eindelijk een klant voor de auto, een aannemer uit het Westland. Maar die wilde geen groene maar een zilvergrijze. Vandaar de metamorfose. Tweede eigenaar was overigens DaFranksta (hier van de chat), die hem kocht bij Munsterhuis waar de aannemer hem had ingeruild.