Pagina 1 van 3

Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2017, 22:29
door Boomerang

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2017, 08:31
door Momus
mijn Duits is lang niet top maar lees ik nu goed dat het hout in de eerste generatie QPIV van een betere kwaliteit was dan dat in de 2de generatie ? of althans minder onderhevig aan een schoonheidsfoutje ? woot

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2017, 09:30
door PeterM
Je bedoelt dit?
"Leider ist der Klarlack auf dem Holz milchig. „Das haben viele Quattroporte IV“, bemerkt der Maserati-Experte Florian Ebersoldt. Modelle bis Baujahr 1998 hatten Ulmenholz an Bord und sind davon nicht betroffen."

Zou kunnen. Kan ook het plastic zijn dat langzaam vergaat onder invloed van het licht.
Snap überhaupt niet waarom je plastic met transparante lak behandelt winks

"Leider wurde zu diesem Zeitpunkt auch die herrliche Analoguhr im Cockpit gegen einen schnöden Digitalwecker getauscht"

Hij is twee van de vierhonderd verbeteringen aan de EVO aan het evalueren. De andere 398 vallen gewoon wat minder op .... Happy5

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2017, 10:43
door Momus
ow, 't is gewoon plastic ? crybaby madster unsure
inderdaad, dat bedoelde ik en dat over het klokje had ik ook gelezen
esthetisch vind ik dat inderdaad echt een stap achteruit

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2017, 10:53
door lqpl
Nee het is geen plastic. Laat peterm maar evo-bashen met zijn alternatieve feiten. hamersmiley lachebekkie

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2017, 10:55
door PeterM
Happy5 Happy5 Happy5
Leuk artikel, Boomy woot

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2017, 11:12
door Maser73
OK het is niet bedoeld als vergelijkingstest maar als redactie had ik toch wel de 3 liter V6 Thesis ernaast gezet en niet een diesel.......

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2017, 12:01
door Boomerang
De reacties zijn conform de verwachtingen. lachebekkie

Nooit geweten trouwens dat de Thesis wél met de Alfa 3.2 V6 met VIJFtraps automaat is geleverd.
Waarom paste Alfa die bij de facelift 166 3.2 niet toe en was je veroordeeld tot de 3.0 met viertraps automaat?

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2017, 15:09
door PeterM
Tja .. weet Marten er meer van?
Zou het niet "gewoon Italiaans" ongecoördineerde modellen politiek zijn van twee merken? Lancia meer luxe / op chique en Alfa sportief en zoek het verder maar uit?

Wat ook kan is dat de Thesis 3.2 het Holden-blok heeft - dat misschien beter met een moderne automaat te combineren is dan de Busso 3.2.

Zou dezelfde vraag kunnen stellen over het ICS display m.n. het navigatie systeem. De Thesis heeft een veel meer eigentijdse uitvoering, de vrijwel gelijktijdig (2004) verschenen Alfa met facelift neus heeft nog steeds het groene scherm van 1998.

Of beide een begrensd budget te besteden? Het Alfa budget was waarschijnlijk "op" na de facelift en de investering in nieuw plaatwerk. Het interieur is i.i.g. onveranderd.

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2017, 20:01
door Marten
Voor zover ik weet is de 166 uiteindelijk ook met 5 traps automaat geleverd, alleen waarschijnlijk niet meer in NL, net als de turbo V6.
Het V6 blok in de 166 is niet van Holden, die is pas in de 159/Spider/Brera toegepast.
Voor wat betreft de navi en de rest, zou best budgettair geweest kunnen zijn, in de 9 jaar looptijd zijn er in Nederland zo'n 3000 verkocht vanwege te lang wachten met met introductie waardoor veel 164 rijders op de Kappa en andere merken zijn overgestapt.

De Thesis was er zo'n 1 à 2 jaar eerder dan de 166 facelift en om even een beeld te schetsen (even opgezocht):

totaal aan 166 gebouwd net even onder de 100.000 tov de Alfa 164 rond de 275.000 en zelfs in de VS geleverd
totaal aan Thesis gebouwd rond de 16.000 tov de Kappa rond de 117.000

dat het even niet zo goed ging met de opvolgers van de Kappa en de 164 is denk ik een understatement.
Daarbij was de 166 voor de verstokte 164 rijder te zacht gedempt en te zwaar, hoewel het technisch een goede auto was (en is), waar bij de Thesis (voor die tijd zeer modern met veel gadgets en oa al leverbaar met adaptive cruise control) voor Kappa rijders net even te was met ook de nodige problemen, terwijl de Kappa juist "bullet proof" was.