Café In den Ouden Biturbo

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor PeterM » ma 29 apr 2019, 15:19

Voor de 166 nu een complete achterwielophanging bij elkaar gesprokkeld op Autodoc.
Met wat inside kennis (Techno!) alles gevonden behalve de onderste draagarmen, maar die zijn al vele jaren een probleem. Van de draagarmen alleen de rubbers vervangen. Het helpt soms om te weten dat in welke Fiat of Lancia dezelfde onderdelen gebruikt. Of, ingeval van de fusee rubbers, Maybach. Ben je toch op het goede niveau aangeland.
Inderdaad: sommige simpele maar essentiële delen zoals de bovenste veerschotels achter zijn nieuw niet meer te krijgen, ook niet via derde partijen. Nog een setje "gebruikt maar nog niet kats verrot" gevonden bij een toegewijde specialist. Je zal maar een doortastende APK inspecteur tegenkomen.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2545
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Gerhard » wo 22 mei 2019, 23:01

Vanmiddag zag ik in Amstelveen een Levante stilstaan met de portieren open. Bij de verkeerslichten onder de A9. Er stond nog een auto achter. Of de auto pech had of een aanrijding was niet zo te zeggen.
Aan mijn eigen 4.24 gebeurt niet veel maar wel wat; de rechter cilinderkop is bij West End in Lisse afgeperst en als het goed is nu ook gevlakt met 1 honderdste. De kop is niet lek. Het gaat allemaal in een slakkengang maar de auto heeft geen prioriteit. Ik mis de ritjes wel Driving5
Hij staat hier netjes binnen.
Gerhard
 
Berichten: 1
Geregistreerd: za 30 dec 2017, 21:14

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor cassiopeia » za 25 mei 2019, 20:59

Afgelopen week werd ik vroeg in de ochtend gebeld door de politie om te melden dat er weer eens een zijruit van mijn Delta 1998 was ingemept, Het is een helse zoektocht geworden om nog ergens zo'n ruit te vinden. Weliswaar houdt mijn onvolprezen Lancia dealer in Heemstede een onderdelen-Delta voor mij op voorraad, maar daar wilde ik liever zo lang mogelijk de ramen inhouden omdat anders de rest zo snel achteruitgaat. Nu zijn de laatste Delta's (bouwserie 836) gebouwd in 1999 en in NL in 2000 op kenteken gezet, dus daar is nu bijna niets meer van over.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4409
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor PeterM » ma 27 mei 2019, 10:39

…. maar heb je nu wat gevonden?
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2545
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor cassiopeia » di 25 jun 2019, 17:30

Na twee weken speuren hebben ze een ruit gevonden. Heb hen maar laten zoeken want als ik zelf wat zou organiseren valt het niet onder de verzekering. En om te rijden had ik mijn trouwe Yps tenslotte nog.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4409
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor cassiopeia » wo 31 jul 2019, 18:50

Lancia heeft dit jaar tot nu toe meer auto’s dan Alfa Romeo verkocht. Dit lijkt mogelijk een nieuwskop van pakweg vijftien geleden, maar niks is minder waar: dit gaat over 2019.

Slechts één model is verantwoordelijk voor dit opmerkelijke nieuws: de Lancia Ypsilon. Deze Italiaan wordt op slechts één markt verkocht, want alleen in thuisland Italië brengt Lancia de Ypsilon nog aan de man. Volgens Fiat Group World gebeurde dat in de eerste zes maanden van dit jaar 34.691 keer. Kijken we naar Alfa Romeo’s verkoop in heel Europa, dan noteren we 29.187 auto’s. Een opmerkelijke prestatie, gezien Alfa Romeo’s portfolio dat maar liefst vijf auto’s telt.

Dat de Ypsilon na acht jaar in Italië nog zo goed scoort, valt te verklaren. Na het wegvallen van de Punto en Mito en door verschillende aanbiedingen en acties is de Lancia een voor Italianen aantrekkelijke auto. Vorig jaar stond de verkoopteller na zes maanden nog op 27.168 stuks. 2016 was het beste jaar voor de Ypsilon, want in het eerste halfjaar verschenen toen 40.172 exemplaren op de weg.

Alfa Romeo ziet zijn verkoop met 42 procent teruglopen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Vooral het wegvallen van de Mito zorgt voor rode cijfers. Leverde Alfa vorig jaar nog ruim zesduizend Mito’s, nu staat de teller na de productiestop nog maar op slechts 561 exemplaren. De Stelvio trekt met 13.771 Europese verkopen de kar, gevolgd door de Guilietta (8.952) en Giulia (5.758). In ons land verkocht Alfa Romeo dit jaar tot nu toe 441 auto’s.

(AutoWeek)
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4409
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Boomerang » do 01 aug 2019, 11:40

Het ziet er idd niet goed uit voor Alfa.
En het blijft maar stil rond de introductie van nieuwe opvolgers.
Er wordt gevraagd om de Giulia SW, Alfa levert die niet.
En Maserati?
Verkopen zakken fors in.
Nog steeds is de alfieri er niet, hybride modellen met lagere CO2 uitstoot zijn nog niet eens aangekondigd.
Stilte voor de storm?
Ik hoop het.
Ook bij A.M gaat het niet geweldig.
Overigens is de aantrekkingskracht/identiteit van merken als Aston Martin en Maserati voor mij persoonlijk verdwenen zodra het volledig elektrisch gaat worden.
Hopelijk geldt dat niet voor iedereen.
Anders zou het wel eens heel saai op de weg kunnen worden over een jaar of 10.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 5034
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor cassiopeia » do 01 aug 2019, 14:00

Het is een bizar verhaal: van de acht jaar oude Ypsilon worden er alleen in Italië veel meer verkocht dan alle modellen Alfa in heel Europa!
De Giulia blijkt een geweldige auto, maar zit wel in een (veel) hoger segment dan het laatste succesnummer van Alfa, de 156. Daarom verkoopt de Giulia grotendeels in de zakelijke (lease) markt. Worden er weinig verkocht, dan wordt de restwaarde laag en het maandelijkse leasebedrag hoog. De kip en het ei verhaal.

Van de modellenpolitiek van FCA begrijpt niemand meer iets. Lancia langzaam aan laten sterven, en met het ooit erg succesvolle Fiat gaat het dezelfde kant uit. De Panda doet het nog wel leuk, de 500 is helemaal uitgemolken en de erg leuke en eens heel succesvolle Punto blijft zonder opvolger. Dan is er alleen nog de (Turkse) Tipo in een hoger segment. In NL is hij veel te duur vanwege een beroerde emissiewaarde. Alleen de Professional bedrijfs- en camperlijn schijnt het wel goed te doen.
Ik lees dat het geld wordt verdiend in de V.S. waar de Jeeps goed verkopen, met een goede marge. Het lijkt me een riskante strategie om je afhankelijk te maken van Trump en de zijnen.

Het succes van de heel leuke Ypsilon in Italië begrijp ik wel. Er geldt daar een "vanaf" prijs van ongeveer € 14.000, maar neem je er een financiering van de huiseigen FCA-bank bij (rente minimaal 9,91%), dan mag 'ie al weg voor iets meer dan € 9.000. De bank zelf leent dus voor nul procent dus dit lijkt me een leuk verdienmodel!
Opmerkelijk is trouwens, dat in Italië de Ypsilon en ook de Fiat 500, niet meer worden geleverd met de twinair motor (behalve de methaan-versie). Alleen nog de 1.2 Fire viercilinder. Toch slechte ervaringen met de twinair?
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4409
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Twardt » do 01 aug 2019, 18:26

Ja ik snap van FCA ook helemaal niets. Fiats kleine modellen deden het altijd heel goed. Panda en Punto waren altijd goed voor flinke verkopen in Europa, maar daar wordt dan niet meer in geïnvesteerd. De Gpunto is in 2004 geïntroduceerd, en men heeft in die 15 jaar geen opvolger weten te maken. Het probleem bij de merken Alfa, fiat, Lancia is mijn inziens dat er geen lijn en consistentie inzit. Modellen worden niet opgevolgd, maar er komt een groter/kleiner model voor in de plaats. Of er zit een paar jaar tussen het beëindigen van een model tot de introductie van het nieuwe model. Kijk eens naar de Duitsers, die hebben een vaste modelstructuur, met bv Polo, Golf en Passat, of A, C, E, S klasse, 3, 5, 7 serie.Daarbuiten hebben ze de meer trendgevoelige modellen als SUV's MPV en niche modellen zoals cabrio's. Op die manier kan je klantenbinding opbouwen. Maar die Italianen komen altijd met allerlei wilde plannen waarvan maar 10% wordt gerealiseerd, en dan vaak ook nog jaren te laat. Erg jammer, maar volledig te wijten aan incompetent management.
Twardt
 
Berichten: 7
Geregistreerd: do 07 jun 2018, 22:09

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Marten » vr 02 aug 2019, 18:03

Voorlopig draait FCA zo goed dat het niet persé hoeft te fuseren, daar waar oa BMW, de Fransen en zeker Nissan (99% winstdaling) harde klappen krijgen.
Daarbij: de Giulia kwam uit en vlak daarna werden de concurrenten geupdate, dus was het kort moment of fame. Die SW is wel een dingetje. Zeker bij de 156, die eerst alleen als sedan leverbaar was, heeft het lanceren van de SW later weer voor een opleving in de verkopen gezorgd waardoor de houdbaarheid van het model verlengd werd. De Stelvio heb ik trouwens in Belgie en Frankrijk opvallend veel zien rijden.
De Mito zou wel een opvolger moeten krijgen zodat Alfa inderdaad ook een instapmodel houdt.

Om dan even door te schakelen naar Lancia, en ik vind het echt zonde wat er met dit merk gebeurt, maar die Ypsilon in verkoop aantallen tegenover Alfa zetten als vergelijking gaat natuurlijk redelijk mank. Dat ding kost geen ... en waardoor je voor weinig geld toch een redelijk luxe en goed rijdend autootje hebt.

Uiteindelijk zal het wel weer goed komen, want op de een of andere manier is dit een soort cyclus die bij FCA schijnt te moeten gebeuren, misschien is het dat er eerst flink druk op moet staan om te zorgen dat ze weer creatieve en logische dingen gaan doen.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Grande Punto
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1790
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

VorigeVolgende

Keer terug naar MC Café

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast