Mijn zwarte Otto

Post hier jouw trots

Re: Mijn zwarte Otto

Berichtdoor Boomerang » wo 01 jan 2020, 09:40

Allereerst aan allen een gezond, voorspoedig en gelukkig 2020 gewenst!
En dat ons merk zijn exclusiviteit maar mag behouden en o.a. weer terug mag keren naar de designers uit de succesperiode van de 3200/4200/QP V en Granturismo. winks

PeterM schreef:Dank je Boomie - we gaan het zien! Heb je de Giulia nog? Of inmiddels verkocht?

Ja en nee; in tegenstelling tot de slimme jongens, die op de valreep massaal nog een Model Duck hebben gescoord, hebben wij net het geld voor de reservering van een ID3 terug ontvangen.
Hoe lang we het nog vol kunnen houden om ons hart te volgen ipv ons verstand (lees portemonnee) weet ik niet, maar toen ik de eerste plaatjes van het interieur van de ID3 zag, dacht ik bij mezelf; elektrisch rijden prima, maar niet tegen elke prijs.
Toen ik vervolgens onze prachtige Giulia weer zag staan, dacht ik letterlijk “waar zijn we toch mee bezig!?”
De Giulia heeft dus helemaal niet echt te koop gestaan en we gaan de auto zelfs nog lichtjes customizen.
Een heel beschaafd Carbon lipje onder de voorbumper, Eibach (2cm) en een Veloce diffuser achter.
We hebben nu besloten pas over te stappen op EV als er een mooi gelijnde sportsedan of liever nog coupe/cabrio beschikbaar komt.
Ik ben net iets te veel autoliefhebber, om vanwege die 4% bijtelling, verraad te willen plegen aan mijn smaak.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor PeterM » wo 01 jan 2020, 13:29

Insgelijks - wens alle diehards hier ook het allerbeste voor het nieuw jaar!!
Verder 2thumbs 2thumbs Goed om te lezen, kan je afweging prima volgen. Sta er net zo in. Heb de 166 JTD - overigens ook een prima auto - omgewisseld voor een 3.2 TI en vervolgens geïnvesteerd om er een betrouwbare daily driver van de maken. De auto is dan 14 jaar oud en heeft 290k achter de kiezen. De motor is uit elkaar geweest, schoongemaakt en bij de tijd gebracht met nieuwe nokkenassen, lagers, pakkingen en de rest. Daarna het onderstel helemaal vernieuwd (draagarmen, veren, dempers, bussen). De auto rijdt nu als nieuw en 30.000 km storingsvrij. En iedere dag dat heerlijke Busso geluid - ook hier via RVS einddempers. Het is zeker duurder qua brandstof (1:9 i.p.v. 1:14 en 98 octaan i.p.v. diesel) maar daar staat een erg lage afschrijving tegenover.
"Life is too short to drive boring cars".
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor PJ » wo 01 jan 2020, 21:46

Biturbo’s zijn het waard Peter, naast de “ongemakken” krijg je er zoveel moois voor terug.

De beste wensen allemaal voor 2020!
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur

Berichtdoor Momus » do 02 jan 2020, 12:52

mooi bericht van je, Peter en wat ziet jouw Quattroporte er mooi uit op die foto's
ik wens je er nog vele mooie en hoofdzakelijk probleemloze kilometers mee
en ook al post ik hier niet bijster veel, toch kom ik nog af en toe langs en lees met belangstelling de boodschappen die hier nog verschijnen

een voorspoedig 2020 allen
Momus
Donateur

Berichtdoor Giulia » vr 03 jan 2020, 14:42

Hier even een berichtje van een oud-lidje...Volgens mij zat ik een paar weken geelden achter je Peter op de Diependaalselaan. Prachtig gezicht en volgens Miss Hilversum mist zij onze zilvergrijze QPIV nog steeds....
Giulia
Donateur

Berichtdoor mecano » vr 03 jan 2020, 21:19

Prachtig verhaal Peter, over een mooie auto, heb nog steeds een zwak voor de biturbo’s.
mecano

Berichtdoor PeterM » za 04 jan 2020, 20:47

Dank voor jullie reacties. PJ, Momus, Giulia, Mecano, allemaal alive and kicking. Mooi!
Diependaalselaan zou kunnen Arjan, ben daar de afgelopen 2 maanden een keer of twee drie geweest - dus een gelukkig toeval!
Die zilvergrijze was een prachtige auto - fraaie, zeldzame combi met blauw interieur. Een echte barnfind in ons eigen Noord-Holland. Omgeving Enkhuizen, als ik mij goed herinner.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Vorige

Keer terug naar My Maserati