Het is een GT 1300 junior geworden. Een gaaf exemplaar uit Sicilië, geïmporteerd door Jan Brinkman in Rotterdam. Met hartelijk dank aan Juul die ook nog even zijn vriend Rik de Alfaspecialist liet bellen om te weten of het allemaal wel in orde was. Nou dat was het. Juul en ik hebben de auto bij Brinkman op de brug gezien en de onderkant was onwaarschijnlijk gaaf en origineel. Alle puntlassen, naden en driedubbele plaatdelen ongeschonden, na 45 jaar. Dus: gekocht. Volgend weekend gaat Jim poetsen, binnen en buiten.




Via Juul en Rik heb ik een goede 1750-motor op de koop getikt - die gaat erin. Zonder de speciale luchtinlaat van de 1750, zodat de looks onder de motorkap, op een klein merkteken na, gewoon '1300' blijven.. Ook wordt het onderstel gemodificeerd, met TZ1-velgen en iets verlaagd met Montreal-bushings achter en Bilteindempertjes voor. Ik hoop dat ik het zo allemaal juist verwoord Juul.
Gelukkig kan ik me in het secchionize department ook nog wel enige tijd uitleven.

Dus dit voorjaar twee leuke

