XC90 T8 (plug in hybrid)

Jouw autocollectie

Re: XC90 T8 (plug in hybrid)

Berichtdoor Otto C. » ma 21 aug 2017, 21:27

Nog even over het brandstofverbruik van de XC90 en de S6. Dat zijn wel hele keurige getallen!
Mijn BMW 520i van 2009 deed altijd zo 1:11 á 1:12. De laatste tijd ging dat steeds een beetje achter uit richting 1:10. En ik maar denken hoe dat nu kan. Op een gegeven moment begon de auto ook een beetje te trillen als of er een wielloodje verdwenen was. Eens even de bandendruk controlen. Gemiddeld zo 1.5 bar en één band stond op 0,5 bar blush1 blush1 . Leuk van die run flat tires.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 977
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: XC90 T8 (plug in hybrid)

Berichtdoor lqpl » ma 21 aug 2017, 22:20

S6 mister
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5791
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: XC90 T8 (plug in hybrid)

Berichtdoor Boomerang » di 22 aug 2017, 07:19

Grote stappen terwijl je slaapt....dan denk ik terug aan de autoslaaptrein.
Was toch wel fijn hoor, hapje, drankje, slapen terwijl je grote stappen maaakt.
Nadeel, je ziet snachts niets.
Voor ons is een mooie alpenpas bv een vast onderdeel van de vakantie, daar genieten we echt van.
Los daarvan en feitelijk het grootste obstakel: ik hou mijn ogen niet open. Om een uur of drie snachts komt onherroepelijk de man met de hamer, daar helpt geen Redbull tegen.

Had ik al gezegd dat de Giulia 7.4 liter gemiddeld deed over de complete trip a 4985 km?
Maar zelden sneller dan 140.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4902
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: XC90 T8 (plug in hybrid)

Berichtdoor PeterM » di 22 aug 2017, 08:03

Same here. Ik houd het ook niet vol. En dan zeg je misschien: wissel af en laat je vrouw een stukje rijden. Maar zij ziet op een gegeven moment de bomen de weg oversteken... unsure . Een heel tijdelijke oplossing dus coolio .
Mooie cijfers, van de Giulia.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2406
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: XC90 T8 (plug in hybrid)

Berichtdoor Danny » di 22 aug 2017, 09:13

Boomerang schreef: de Giulia


Kreeg je nog opgestoken duimen in ITA? En nog veel andere Giulia's gezien?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2588
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: XC90 T8 (plug in hybrid)

Berichtdoor Boomerang » di 22 aug 2017, 11:49

Ja, en ook het bekende "Bella macchina" mochten we regelmatig aanhoren.
Maar je zag ze in Italië wel meer rijden, trouwens, nu in NL ook steeds vaker.

Kwaliteitsindruk blijft overigens geweldig, geen rammels of kraakjes, gewoon top!
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4902
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: XC90 T8 (plug in hybrid)

Berichtdoor cassiopeia » di 22 aug 2017, 19:23

Ik vind het echt een schitterende auto applause
De op de Giulia gebaseerde Stelvio lijkt me trouwens ook niet mis 2thumbs

En wat dat reizen betreft: neem je toch een hotel halverwege? In het Zwarte Woud is best wel wat aardigs te vinden.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4289
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: XC90 T8 (plug in hybrid)

Berichtdoor Boomerang » wo 23 aug 2017, 11:17

Dat doen we al Cass.
Dit jaar in hotelletjes of B&B tussenstops gemaakt of langere tijd blijven hangen:
Via Luxemburg naar 1e overnachting in Le Ménil, Vogezen.
Volgende dag via Basel en gotthardpas, weekendje Como meer.
Dan overnachting in Firenze, via Chianti route naar Tivoli, volgende dag naar Sorrento, weekje Amalfi kust.
Oversteek naar Adriatische kant, Pechici en Vieste; Grandioos mooi! (Puglia)
Dan de terugreis via Gabicce Monte (weekje), Bodensee overnachting, Keulen overnachting, thuis.

Op die manier zie je veel en zijn de reisafstanden heel acceptabel.
Marche is ook erg mooi ontdekten we, daar moeten we nog eens wat meer van zien.
Ook de minder bekende meertjes onder het Como meer zijn erg mooi, ook hier is nader onderzoek gewenst. lachert

Ondertussen is het XC90 topic wél gekaapt...excuus.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4902
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: XC90 T8 (plug in hybrid)

Berichtdoor cassiopeia » za 25 nov 2017, 17:56

Steeds meer tweedehands 'stekkerauto's' verdwijnen naar het buitenland omdat er hier geen vraag meer naar is. Dat komt doordat de fiscale ondersteuning op de deels elektrisch aangedreven auto's is komen te vervallen. Dat maakt ze voor Nederlandse particuliere automobilisten simpelweg te duur, constateert Aumacon, een kenniscentrum voor de autobranche.

Volgens cijfers van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat rijden er momenteel 98.376 plug-ins en auto's met een range-extender rond op onze wegen. Eind vorig jaar waren dat er nog 98.903. Elektrische auto's met een range extender hebben een kleine brandstofmotor aan boord voor het geval de stroom opraakt.

Clem Dickmann, directeur bij Aumacon, noemt de afname opmerkelijk. "De Nederlandse overheid heeft de afgelopen jaren naar schatting zo'n 5 miljard euro uitgegeven om deze auto's aan het nationale wagenpark toe te voegen. Dat geld verdampt nu. We zien miljarden weglopen naar het buitenland, een treurige constatering'', aldus de auto-analist.

De belangstelling vanuit het buitenland voor deze auto's groeit volgens hem. Dat komt doordat gebruikte stekkerauto's daar wel worden gesubsidieerd. Ze worden vooral geëxporteerd naar Noorwegen en Oost-Europese landen als Polen en Rusland.

Dickmann voorziet voor de komende twee jaar een versnelde afbouw van het aantal stekkerauto's in Nederland. Zo'n vier jaar geleden waren plug-in-auto's zoals de Mitsubishi Outlander en Volvo V60 niet aan te slepen in Nederland door gunstige belastingregels voor leaserijders. Die gelden echter niet meer. "Ik heb zelf zo'n V60 Plug-in Hybrid. In de eerste vijf jaren was de bijtelling nihil, maar binnenkort gaat dat voor al die auto's naar 22 procent. En dat is gezien de hoge cataloguswaarde een zeer kostbare verandering. Ik probeer hem te verkopen, maar raak hem aan de Nederlandse straatstenen niet gemakkelijk meer kwijt'', grapt de Aumacon-directeur.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4289
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Vorige

Keer terug naar My other garage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast