430 4v

Alleen Maserati's mogen hier aangeboden worden! (geen handelaren)

430 4v

Berichtdoor Charlie » do 21 feb 2019, 11:39

Te Koop/Interesse peiling...

Mijn origineel Nederlandse Maserati 430 4v, met de prachtige sterke 2800 24v V6 Bi-turbo motor met 279pk.

De complete historie van deze auto is aantoonbaar bekend als mede de eigenaren van de auto in het verleden.

In 2008 is de auto verongelukt waarbij het linker achter scherm en de linker voor- en achterdeuren beschadigt zijn.
Na dit ongeluk heeft hij 10 jaar stil gestaan in een garage maar heeft deze nog zeer regelmatig gelopen.

De afgelopen tijd heeft in het teken gestaan van in kaart brengen van zaken dit moeten worden aangepakt om de Maserati weer de weg op te krijgen.
De belangrijkste zaken waar het om draait zijn o.a. motor, deze is op dit moment gedemonteerd door Franco, hierbij is geconstateerd dat de beide cilinderkoppen haarscheurtjes hebben.

Daarnaast zal het plaatwerk moeten worden aangepakt, hiervoor zijn twee vervangende deuren aanwezig.
Bij de auto zijn diverse onderdelen aanwezig waaronder ook een compleet subframe met differentieel en aandrijfassen speciaal voor deze Maserati.
Dit project is voor mij een te grote sprong vandaar dat ik zoek naar een geïnteresseerde die de Maserati weer in volle glorie de weg op zal brengen.

In de tussentijd heb ik helaas nog niet veel foto's gemaakt maar hier volgen er een aantal:
https://photos.app.goo.gl/YURoxQGbxzgKpsBK7
Charlie

Re: 430 4v

Berichtdoor Danny » do 21 feb 2019, 21:58

Sjonge, het klinkt als een project met een negatieve waarde. Ik wens je veel succes...
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor PeterM » di 26 feb 2019, 09:26

Een bijzondere auto, de 430 4V. Net zo speciaal als de 222.4V. M.i. de gaafste evolutie van de originele bi-turbo.
Ik hoop absoluut dat iemand hem op de weg wil houden.
Wel een ingewikkeld verhaal. Hoe zit het nu met die motor? Ik begrijp dat de motor is gedemonteerd door Franco en nog niet is gemonteerd. Neem dus aan dat de motor zich in gedemonteerde toestand bij Franco bevindt en nog gemonteerd en betaald moet worden.
Plat gezegd: krijgt de koper de rekening van de motorrevisie, of regel jij dat voor hem?
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Charlie » di 05 maart 2019, 18:02

De auto is inmiddels via Franco verkocht aan iemand die voornemens is de auto weer tip top in orde de weg op te brengen.
Charlie

Berichtdoor PeterM » wo 06 maart 2019, 20:32

Da´s mooi. Jij hebt verkocht en de auto komt terug op de weg. Blijft de auto in Nederland?
Wel bijzonder dat F. die auto heeft verkocht. Voor mijn gevoel had hij al lang geleden afscheid genomen van de bi-turbo's. Blijkbaar niet!
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Maser73 » ma 11 maart 2019, 18:54

PeterM schreef:Wel bijzonder dat F. die auto heeft verkocht. Voor mijn gevoel had hij al lang geleden afscheid genomen van de bi-turbo's. Blijkbaar niet!

zeker niet, integendeel
Maser73
Donateur

Keer terug naar Maserati's aangeboden