Pagina 1 van 2

2.24v te koop. Jawel!

BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2017, 17:51
door Michele
Te koop wegens aanschaf andere hobbyauto:

Mijn Maserati 2.24v Serie II in goede staat van onderhoud. Datum eerste toelating juni 1993. Uit de allerlaatste serie van 200 stuks, met loodvrije motor. Toegestaan in alle NL-milieuzones en in het bezit van een groene Duitse milieusticker. Goed rijdende, nog steeds zeer snelle en serieuze auto voor de liefhebber. Origineel en onverprutst. Alle onderhoud door bekende specialisten aantoonbaar middels facturen.

Algemeen:
Uitgebreid taxatierapport, opgemaakt door Gratama & Luxwolda, uit oktober 2016 aanwezig. Taxatiewaarde van de auto op dat moment: € 11.500,-. Sinds die tijd is er nog het een en ander aan de auto vervangen, waaronder differentieel en achterste schokdempers.
Het uiterlijk is netjes maar niet perfect. De auto staat nog in de eerste lak. Zichtbare cosmetische oneffenheden zijn parkeerkrasjes en -deukjes rondom, een roestplekje op de neus en een roestplek onder rand van de kofferklep bij de kentekenverlichting.
Originele instructieboekje + originele leren boordmap aanwezig. Eerste eigenaar aantoonbaar via instructieboekje met correct chassisnummer. De auto is op 30 juni 1993 in Bologna geleverd. In juni 1999 is de auto door Franco Auto naar NL gehaald en daar onderhouden totdat ik de auto kocht in 2005. Uitdraai van deze periode uit de computer van Franco Auto aanwezig bij de onderhoudsfacturen.

Recent onderhoud:
Alles werkt en de auto komt tot nu toe zonder moeite door de APK. Verse APK tot 30 november 2018. Alleen de fuseekogels voor zijn al jaren APK-aandachtspunt.
Groot (motor)onderhoud is de afgelopen 12 jaar gedaan door specialist Garage Forza in Noordwijkerhout. Klein onderhoud is in eigen beheer gedaan, onderdelenfacturen aanwezig. Daarnaast is er onderhoud gepleegd door specialisten Franco Auto in Kwintsheul en Auto Schiemenz in Bad Godesberg (D) in verband met urgent noodzakelijke werkzaamheden. De belangrijkste grote werkzaamheden van de afgelopen paar jaar:
2017 - Differentieel vervangen (Auto Forza)
- Schokdempers vervangen achterzijde (Auto Forza)
2016 - September: koppeling vervangen (Schiemenz).
- Nieuwe uitlaten (eigen beheer i.s.m. garage Italia Auto Corse).
- Dynamo vervangen (Franco Auto).
2015 - Nieuwe brandstofpompslang (Franco Auto)
- Voorbumper opnieuw gemonteerd (Franco Auto)
- Katalysator gewisseld voor rechte pijp (eigen beheer i.s.m. Italia Auto Corse).
2014 - Nieuwe carterpan (Italia Auto Corse)
- Distributieriem, spanrollen, waterpomp, door Auto Forza

Wat moet er op middellange termijn gebeuren:
In 2018 moet de auto weer voor een grote beurt inclusief distributie en kleppen stellen.
Aandachtspunten zijn de roestplek op de neus linksvoor en onder de rand van de kofferdeksel (de bekende plekken...). Ik heb besloten de auto niet te laten plaatwerken en spuiten voor verkoop omdat de taxatiewaarde dan weliswaar omhoog gaat maar de verkoopwaarde niet tot nauwelijks.
Het benodigde plaatwerk is wel aanwezig, net als een spuitbus originele lak. Kleurcode van de auto is uniek: "verde micalizzato" kleurnummer PPG 224.375. Nieuwenhuizen autolak in Delft heeft de kleur in de computer staan en kan hem (nog) maken. Hobbyhal Heining in Amsterdam havengebied kan de kleur ook (nog) leveren.

Verwachting op lange termijn:
De hele bodem nalopen en tectyleren kan geen kwaad. Ik doe dat echter nu niet want verse tectyl schrikt eerder af dan dat het positief werkt.
De klapraampjes achter beginnen lichte roestsporen te vertonen.
De bumpstops voor zouden vervangen kunnen worden, nu slaat de auto af en toe bij een echt harde richel in de aanslagpunten. Hiervoor moet de veerpoot echter uit elkaar, met alle risico's van dien voor de werking van de dempers. Bumpstops zijn dezelfde als die van een C-Kadett.
Bestuurdersdeur heeft geen vanger als je hem open doet. Was al kapot toen ik de auto kocht. Wellicht een keer creatief lassen voor de liefhebber?

Auto mag weg om plaats te maken voor een andere (ik heb maar 1 garage...).
De vraagprijs voor de auto is € 10.500,00 INCLUSIEF alle reserveonderdelen.

Wat is er aan reserveonderdelen aanwezig:
- Goed werkende Getrag versnellingsbak
- 2 Voorste veerpoten met elektronisch verstelbare dempers. ongeveer 25.000 km oud
- 2 Onderste draagarmen voor incl. fusees. ongeveer 25.000 km oud
- Differentieel, ongeveer 120.000 km oud, moet gereviseerd worden
- 2 Stuks achterremschijven in nette staat.
- Koppelingsplaat + diafragma voor Getrag. Ongeveer 90.000km oud.
- Stuurhuis, ongeveer 25.000 km oud
- Aircopomp, ongeveer 90.000km oud
- Stuurbekrachtigingspomp, ongeveer 90.000km oud
- Goede katalysator (niet verplicht)
- Radiatorfan
- Deurgreep links (chroom) en rechts (zwart)
- Koppelingshoofdcilinder: niet gegarandeerd goed werkend want al bijna 10 jaar oud
- Goede katalysator
- Set van 4 extra velgen in nette staat (incl. reservewiel onder auto), met oude banden.
- Set van 2 extra velgen zonder banden, moeten gericht worden.
- Goede zekeringenkast
- 2x Goed werkende buitenspiegels
- Roestvrij kofferbakdeksel (zwart, dus moet eerst gespoten)
- Neuspunt linksvoor (ter vervanging van het verroeste deel) zwart
- 3x Achterlichtunit
- 2x Raammotor
- 2x Instrumentenpaneel (bedoeld om meters te wisselen als ze af gaan wijken)
- Hoedenplank, deurpanelen met in goede staat verkerende houtinleg, enkele autogordels
- Raamrubbers, slangen, flexpijpen en turbopijpen, relais, diverse sensoren en ander klein grut

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: 2.24v te koop. Jawel!

BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2017, 19:24
door Marten
En wat is/wordt de nieuwe hobby auto?

Re: 2.24v te koop. Jawel!

BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 17:11
door PeterM
En wat is / wordt de nieuwe hobby auto??? woot

Re: 2.24v te koop. Jawel!

BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2017, 14:20
door Term54

Re: 2.24v te koop. Jawel!

BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2017, 17:24
door Michele
Dat is nog niet bekend, maar in ieder geval eentje die op youngtimer regeling gezet kan worden én dan betrouwbaar genoeg is voor zakelijk verkeer.

Re: 2.24v te koop. Jawel!

BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2017, 20:24
door lqpl
3200gt dus

Re: 2.24v te koop. Jawel!

BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2017, 20:46
door PeterM
Term54 schreef:deze misschien : http://www.samvandalen.com/auto/ferrari-f40

Michele schreef:Dat is nog niet bekend, maar in ieder geval eentje die op youngtimer regeling gezet kan worden én dan betrouwbaar genoeg is voor zakelijk verkeer.


De youngtimer regeling lukt denk ik wel ... in ieder geval 50% match....Happy5

Re: 2.24v te koop. Jawel!

BerichtGeplaatst: do 16 nov 2017, 02:26
door cassiopeia
Heeft die 2.24 goede deuropeners? Die schijnen weleens te breken tongue

Re: 2.24v te koop. Jawel!

BerichtGeplaatst: do 16 nov 2017, 09:48
door lqpl
Laat dat 'weleens' maar weg.

Re: 2.24v te koop. Jawel!

BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2017, 17:46
door Michele
inclusief reservegreepjes zolang als t duurt Cassio... Dr zit net een "nieuwe" in nadat de greep een tweede keer brak na de behandeling van de dottore. Helaas . Dottore heeft wel goed werk geleverd overigens, want de epoxy hield, maar de grip brak nu op n ander punt.