Pagina 2 van 2

Re: E10 Brandstof

BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019, 17:19
door cassiopeia
De Evo en de 916 Spider V6 hebben van mij altijd al 98 E5 te drinken gekregen. Maar in de Delta 1.8 en de Ypsilon 1.2 ging altijd de standaard euro95 E5. Maar die lijkt ineens verdwenen! Ik ben gaan kijken bij diverse pompen in mijn omgeving. Daar zie ik alleen 95 E10 en de aanzienlijk duurdere Premiums en 98. Beide Lancia's mogen uitdrukkelijk geen E10. Zien jullie nog ergens die aloude euro 95 E5 die altijd de standaard was?

Re: E10 Brandstof

BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019, 20:35
door Marten
Zal toch ook 98 worden voor je. Waarom zou je 95 E5 als pomphouder blijven verkopen? Als je die niet meer levert moet de klant automatisch naar een duurder alternatief (hoewel dat relatief is omdat je op E10 per liter minder ver komt). In Frankrijk en nu ook Belgie is het ook gewoon klaar met de E5.

Re: E10 Brandstof

BerichtGeplaatst: vr 11 okt 2019, 11:54
door cassiopeia
Gelukkig kook ik elektrisch. Gas gaat al dertig jaar in mijn auto's voor dagelijks gebruik. Zeker de afgelopen twintig jaar tot volle tevredenheid.
Merkwaardig in dit verband vind ik, dat LPG in NL een aflopende zaak lijkt terwijl het in D de laatste paar jaar enorm wordt uitgebreid. Dan kan het er dus niet aan liggen dat de hedendaagse auto's minder geschikt zouden zijn voor rijden op LPG, iets wat je hier vaak hoort.