door Danny » za 02 jan 2021, 08:06
Auto is van een maatje van me die op bezoek kwam, dus toen heb ik even een lange proefrit gemaakt in de buurt. Heb je me niet gehoord op de A27?
Met te groot bedoel ik niet alleen dat de auto groot aanvoelt bij het rijden, want dat valt nog best mee. Ik denk gewoon dat kleinere, lichtere autootjes me meer aanspreken dan groter en zwaarder. Daarom vind ik die Porsche 911jes t/m de 993 ook zo leuk: klein, wendbaar, snel.
De omvang van zo’n Granturismo heeft als bijkomend nadeel dat ie niet in mijn garage past. Of misschien wel met passen en meten, maar dan moet ons vrieskastje verhuizen (naar waar?) en dan kan ik waarschijnlijk ook niet meer goed in- en uitstappen. Verder zie ik me al aankomen op de boulevard in Zandvoort, waar het sowieso al lastig parkeren is.... Aan 1 plek heb je niet genoeg, je hebt er (in de lengte) minstens 2 nodig. Ik denk dat ik deze praktische puntjes nog wel aan me voorbij had kunnen laten gaan als de auto verder 100% zou bevallen maar dat is dus niet het geval. Op mooi asfalt rijdt hij trouwens wel erg goed. Het geluid is heeeeeeerlijk, maar kom je in onze dorpen (en jij kent ze) dan is het een drama. Elke verkeersdrempel maakt contact met de onderkant...
Maserati 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio; TVR Tuscan 4.0 red rose, 2000, Ferrari grigio alloy; Mini Electric, 2020, enigmatic black; Volvo XC90 T8, 2016, electric silver; Ducati Monster 1200S, 2017, liquid concrete grey; VanMoof electrified S2