Gashuis modificatie met Sacer SA300

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Gashuis modificatie met Sacer SA300

Berichtdoor Jaws1966 » zo 19 aug 2018, 16:28

Allen,

Ik heb de laatste tijd last van een stijgend toerental in P en N. Meestal bij warme motor. Ook gaat de auto in limp mode. Lijkt er dus op dat de banen van het contactloze throttle body zijn versleten. Nu zie ik op marktplaats de SA300 van Sacer met een nieuwe klep te koop omzelf de modificatie te doen. Wie heeft er ervaring met het zelf doen of laten doen. Lijkt me namelijk toch iets waarvoor je wat ervaring nodig hebt al lijkt de modifcatie niet heel ingewikkeld als je wat ervaring hebt met solderen en een dremel kan vasthouden. Graag wat adviesen en commentaren of dit een goed plan is om zelf te doen of waar jij het hebt laten doen. Hoor graag.
Jaws1966

Re: Gashuis modificatie met Sacer SA300

Berichtdoor PeterM » ma 20 aug 2018, 08:30

Is gelukkig een bekend en veelbesproken onderwerp hier. MChat lid Boomerang heeft een alternatief ontwikkeld met gebruikmaking van het Sacer onderdeel dat ook kant en klaar gekocht kan worden bij Franco in Kwintsheul.
Zie deze post: Electronisch gasklephuis
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Re: Gashuis modificatie met Sacer SA300

Berichtdoor Boomerang » ma 20 aug 2018, 10:57

Toch even reageren,

De Sacer-sensor werd oorspronkelijk door AC tronics ontwikkeld en in China geproduceerd voor Volvo gasklephuizen.
Later is de sensor door mij in samenwerking met AC tronics ook als oplossing voor het 3200 gasklephuis geïntroduceerd.
Toen de Sacer sensor "vogelvrij" werd (De Volvo oplossing was qua verkoopaantallen kennelijk niet meer interessant voor AC tronics) werden er steeds minder units bij mij besteld vanuit de UK.....
Logisch; tussen de daar door mij geleverde units zaten er ook, die niet op een auto zijn beland, maar op een testbank.
Even later zagen we de eerste aanbieders in de UK.

Toch krijg ik af en toe een unit binnen die van een Sacer sensor is voorzien, maar NIET werkt.
Er zit dan een sensor op, die outputsignalen levert die veel te veel van elkaar verschillen.
(Of een doe het zelver heeft de interne module verwoest)

Zelf heb ik, bij wijze van proef, ook via ebay vijf sensoren besteld.
Bij twee sensoren, exact hetzelfde probleem; verschil tussen de beide outputs groter dan 0.2Volt.
Natuurlijk kunnen die retour en krijg je je geld terug, maar dat schiet natuurlijk niet op.

Advies; Franco levert voor NL die gasklephuizen.
Compleet gereviseerd met niet alleen een nieuwe Sacer kap, maar ook een nieuwe rechter zijkap, een nieuw bovendeksel, een ultrasoon gereinigde en getrommelde behuizing en met een opnieuw verbeterde sealing van de magnetische rotor.

Zelf proberen om te bouwen kan altijd, maar weet goed waar je aan begint.
Je zal niet de eerste zijn die uiteindelijk komt te zitten met een vernielde interne electronica-module.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Boomerang
Donateur

Keer terug naar 3200GT(A)