Nieuwe motor (en model)

Van klassiek tot modern

Nieuwe motor (en model)

Berichtdoor Momus » di 07 jul 2020, 12:21

dit kom ik toevallig tegen op het net :
https://www.vroom.be/nl/nieuws/dit-is-d ... tten-23443

was ik helemaal niet van op de hoogte (maar volg het ook volstrekt niet)
Momus
Donateur

Re: Nieuwe motor (en model)

Berichtdoor PeterM » ma 13 jul 2020, 20:43

Verrassend! Deze had ik ook niet zien aankomen. Wel mooi, weer een Maserati Hypercar. Zeer benieuwd hoe dat eruit gaat zien. En of we trickle down krijgen met wat fraaie niet elektrische GT's en Sportscars.
De verhoudingen binnen het Fiat concern moeten weer veranderd zijn, vroeger had Ferrari dit nooit goed gevonden.
Maar helemaal zelf een motor ontwikkelen ... zou het waar zijn?
Volgens mij hebben ze de kerels die dat kunnen twintig jaar geleden naar huis gestuurd.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Momus » wo 30 sep 2020, 11:17

intussen is de wagen dus gepresenteerd maar ik heb het amper gevolgd
wat ik wel meekreeg, was dat heel wat Alfisti teleurgesteld zijn en vinden dat het design eenvoudigweg gestolen is van wat eigenlijk een Alfa-model had moeten worden
Momus
Donateur

Berichtdoor MaseratiTeun » wo 30 sep 2020, 18:43

Video van de presentatie van de MC20

MaseratiTeun

Berichtdoor PeterM » di 06 okt 2020, 15:03

Vind het design en de carrosserievorm goed gelukt maar - in vergelijking met andere super-sportwagens - niet bijzonder opvallend. Had ook een McLaren kunnen zijn of Ferrari. Enfin, daar zal de windtunnel wel debet aan zijn. De velgen vind ik afzichtelijk lelijk. Gelukkig voor Maserati zit ik niet in de doelgroep .. lachert

Dat van die verwisseling met Alfa snap ik niet, tenzij je het over de motor hebt. Enkele kenners hebben mij ervan verzekerd dat ditzelfde blok met iets andere specs ook in de Giulia QV zit - met 2.9 liter inhoud en 510 pk. Dat lijkt mij heel plausibel.
Kan mij namelijk niet voorstellen dat Maserati "opeens" weer over een motor-afdeling zou beschikken - die kennis hebben ze na de Ferrari overname in 1998 laten gaan. Dat is dik 20 jaar geleden, en al die tijd hebben ze Ferrari en Chrysler blokken gebruikt. Kennis die je laat gaan bouw je niet zomaar weer op, nog even los van de enorme investering, die het nu eenmaal is om een motor te ontwikkelen. En dat allemaal voor één keer, terwijl de toekomst aan de elektromotoren is? Heel moeilijk te geloven...

Waarschijnlijker: dat hele verhaal over een eigen motor-ontwikkeling is gewoon Marketing kletspraat. Om het vriendelijk uit te drukken. Dit blok bestond al en is in opdracht door de echte ontwikkelaars aan de wensen van Maserati aangepast. Een beetje zoals de Saubers in de formule 1 opeens Alfa Romeo zijn gaan heten. Wie betaalt, bepaalt rolleyes
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Keer terug naar Maserati Talk